LHospitalet té dos quilòmetres de carril bici, a les rambles Marina i Just Oliveres. En el pla director de la bicicleta sestableix la creació de 45 quilòmetres més en tres fases. Entre el 2004 i el 2007 shabilitaran 10,3 quilòmetres, a mesura que es vagin acabant les obres que les administracions tenen en marxa. El primer carril previst, per al juliol, es farà a lavinguda Masnou, entre la plaça Eivissa i lavinguda de Ponent. El segon es farà a la Gran Via, entre el parc de lAlhambra i lavinguda Amèrica, al desembre. El tercer carril serà en una passarel·la sobre les vies del ferrocarril, per al maig del 2007. El quart, a lavinguda Vilanova entre la Gran Via i el carrer de Narcís Monturiol, shabilitarà el maig del 2007 un cop estigui coberta la via de Renfe. Els dos restants de la primera fase seran el comprès entre lavinguda dIsabel la Catòlica i la carretera dEsplugues i el de la Ronda Verda, a la carretera dEsplugues, un carril que connectarà amb litinerari de 60 quilòmetres que transcorre per làrea metropolitana.
La segona fase i la tercera no estan tan definides, però en lestudi es preveu la creació de 15 quilòmetres més i a partir del 2012, 19,6 quilòmetres, amb els quals es completaria una xarxa de 47 quilòmetres que cobriran les vies més importants de la ciutat: la travessia Industrial, el carrer dAmadeu Torner, les avingudes de la Mare de Déu de Montserrat, del Carrilet, de Josep Tarradellas, de lElectricitat, del Torrent Gornal i de la Fabregada. També es faran carrils bici als carrers Motors, Pedrosa A i Famades.
En el pla director sassenyala, daltra banda, que per potenciar lús de la bicicleta no nhi ha prou amb crear vies exclusives sinó que sha de lluitar contra el robatori dels vehicles. «Moltes persones no poden o no volen ser víctimes del robatori de la seva bicicleta i per això no la fan servir», sassenyala en el document. «En molts casos no nhi ha prou col·locant un suport físic per lligar-hi les bicicletes; la facilitat amb què es roben fa necessari considerar la implantació daparcaments protegits». En el pla director es proposa la reserva de places per a bicicletes als nous pàrquings públics de rotació que es construeixin a la ciutat. Actualment, els aparcaments del carrer Església, la plaça Francesc Macià i el mercat de Collblanc ja ofereixen 32 places, que es poden ampliar a 48.
El president del Consell de Sostenibilitat i regidor delegat de Mobilitat i Sensibilització Ambiental, lecosocialista Lluís Esteve, explica que els carrils saniran habilitant tot aprofitant millores urbanes, com el cobriment de la via de Renfe, el condicionament de la Gran Via i la reurbanització de carrers. Per això «és molt complicat parlar dun pressupost global, ja que el cost dels carrils bici estarà incorporat en el daquestes obres».
Esteve diu que lobjectiu del pla director és «introduir un canvi en la modalitat del transport de la ciutat i aconseguir que es prengui la bicicleta com un mitjà de transport quotidià, no només emprat per a loci».