| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 8 de gener de 2026


dilluns, 6 de febrer de 2006
>

Un conductor mor en estavellar-se contra un fanal a Mataró quan fugia de la Guàrdia Civil

La víctima va intentar atropellar els agents que van respondre disparant un tret que el va ferir a l'espatlla

M.A. LUQUE / Ll. MARTÍNEZ. Mataró
Un conductor va morir ahir a la matinada després que el seu vehicle s'estavellés contra un fanal quan fugia de la Guàrdia Civil a Mataró. La víctima va intentar atropellar els agents quan volien identificar-lo en una gasolinera situada a la carretera N-II. Un dels policies va respondre a l'agressió disparant el sospitós, que va resultar ferit en una espatlla. Després d'una persecució durant un parell de quilòmetres, el fugitiu va perdre el control del seu vehicle en una rotonda i va xocar contra un fanal. Els Mossos d'Esquadra investiguen ara qui era la víctima i les circumstàncies del succés.


+ Imatge de la rotonda al costat de l'estació de trens on es va estavellar el cotxe. Foto: Ll.M.
Cap a les tres de la matinada, una patrulla de la Guàrdia Civil va aturar-se a la gasolinera Meroil situada la carretera N-II. Allà van observar un home que, segons els testimonis, podria ser d'origen marroquí, que estava davant d'un vehicle, un Mercedes 190. El conductor tenia una actitud sospitosa, ja que es mostrava molt nerviós i no deixava de mirar-los. Per aquest motiu, els agents van decidir apropar-se per identificar-lo. Aleshores, el sospitós va pujar al cotxe i va arrencar ràpidament. Va intentar atropellar un dels guàrdies civils, que va haver de saltar per no ser envestit. Aleshores, l'agent va treure la seva arma i va disparar un tret al conductor «per repel·lir l'agressió», van justificar-se els portaveus del cos armat. La bala va tocar una espatlla del fugitiu. Immediatament, la patrulla de la Guàrdia Civil i dues dotacions dels Mossos d'Esquadra van perseguir el Mercedes, que circulava a gran velocitat. Va passar per dues rotondes i en una tercera molt a prop de l'estació de trens de Mataró, l'automobilista va perdre el control del cotxe i es va estavellar contra un fanal. La víctima encara no estava identificada ahir perquè els agents van trobar diversos documents al vehicle. Els Mossos d'Esquadra s'han fet càrrec de la investigació del succés i el jutge de guàrdia de Mataró ha decretat secret de sumari. Els portaveus de la Guàrdia Civil van indicar que el tret que havia rebut el sospitós no li havia impedit conduir a gran velocitat durant uns tres quilòmetres. A més, van recordar que tot i que són els Mossos d'Esquadra els que tenen les competències en seguretat ciutadana, la Guàrdia Civil ha d'intervenir si detecta qualsevol delicte.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>Un delinqüent conegut a la gasolinera

>Un conductor mor en estavellar-se contra un fanal fugint de la policia

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.