| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 21 de setembre de 2019


divendres, 7 d'octubre de 2005
>

La xilena Alejandra Huertas guanya el II Premi d'Art Digital de la Fundació Fita

El jurat va destacar quatre treballs més, i es planteja premiar els finalistes en la pròxima edició

EVA VÀZQUEZ. Girona
Alejandra Margarita Huertas Ramos, una jove xilena de 26 anys que resideix a Ridderverk, a Holanda, va ser proclamada ahir guanyadora del II Premi Internacional d'Art Digital que convoca la Fundació Fita per l'obra A Woman's Nature . El treball contraposa somni i realitat en una visió de la maternitat, el tema proposat en aquesta edició, condicionada per les exigències d'un món en què s'imposen el treball, la pressa, la competència i la masculinitat. El jurat del premi, dotat amb 5.000 euros, va valorar també les obres presentades pels gironins Xavier Casadesús, Mara Giliberti i Miquel Berga, i per la valenciana Cristina Sánchez-Aparisi.


+ Joaquim Rabasseda, Joan M. del Pozo, Enric Vilert i Domènec Fita, en l'acte de proclamació, al qual no va assistir la guanyadora. Foto: EUDALD PICAS.
Per a la dona treballadora, la maternitat és un somni de color rosa en la quotidianitat grisa del treball. Aquesta és la visió que Alejandra Huertas ha traslladat a A Woman's Nature, un treball realitzat en col·laboració amb el músic Alejandro Arizmendi i en el qual oposa l'animació de traços voluptuosos, infantils i coloristes del somni maternal a la disciplina repetitiva, fosca i alienant de la rutina del treball, elaborada a partir de clares referències a Metròpolis, de Fritz Lang. «Retrat d'una absència», del fill no nascut, segons Joaquim Rabasseda, portaveu del jurat, l'obra guanyadora del II Premi d'Art Digital és també «el reflex del sexe i la joventut» de l'autora, que planteja la dificultat de concebre en un món on «les dones aspiren a ser com els homes i on la maternitat s'associa a la pèrdua de llibertat». De fet, Domènec Fita va manifestar la seva admiració pel fet que els nous mitjans tecnològics permetin als artistes «transformar motius tan immutables com la maternitat, profundament vinculat als ancestres i la religió, en formes insòlites que fugen dels sentiments que fins ara s'hi associaven». De les 54 obres procedents de tot el món que concorrien a aquesta edició del premi, únic a l'Estat espanyol per la seva especialitat i dotació, el jurat també va voler destacar , de Xavier Casadesús; Maternidad desde dentro, de Mara Giliberti; La maternidad, de Cristina Sánchez-Parisi, i Reproducere, crescere, nascere, morire, de Miquel Berga. La varietat i qualitat de respostes que ha suggerit el tema han fet que la Fundació Fita pensi estudiar la possibilitat de concedir també un segon i tercer premis per a la pròxima edició.

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.