| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 31 d'octubre de 2020


dimarts, 23 d'agost de 2005
>

Badalona projecta la segona rambla per a vianants de la ciutat, de 830 metres

Estarà situada a Llefià i s'emmarca en una operació que inclou un pàrquing de 343 places

SARA MUÑOZ. Badalona
L'Ajuntament de Badalona, a través de l'empresa municipal Engestur, encetarà abans de finals d'any la construcció de la segona rambla per a vianants de la ciutat. Al caracrístic vial que transcorre en paral·lel a la platja, al centre del municipi, s'hi sumarà una segona rambla que estarà emplaçada al barri de Llefià i que unirà els carrers Marquès de Sant Mori i Carretera Antiga de València. El nou passeig s'emmarca en un projecte més ambiciós que inclou també un pàrquing de 343 places a l'espai on hi havia el mercat de Floridablanca, una gran plaça pública i espais per a vianants. Es vol inaugurar la primavera del 2007.


+ Dues imatges virtuals de la rambla que l'Ajuntament de Badalona ha projectat a Llefià. Foto: EL PUNT

El gerent de l'empresa municipal Engestur, Jaume Tomàs, opina que l'actuació que s'ha dibuixat a la zona plana de Llefià està destinada a esdevenir la més característica del mandat -amb permís del port, que va començar en el període anterior al 2003-2007-. L'operació dotarà Llefià, un barri de la perifèria on viu més de la cinquena part de la població del municipi, d'una rambla per a vianants de 830 metres lineals. El nou vial transcorrerà entre l'avinguda Marquès de Sant Mori i la Carretera Antiga de València, i complementarà la gran plaça pública que substituirà l'antic mercat de Floridablanca. El projecte sortirà a concurs al setembre. La gran plaça, de 4.700 m2, serà precisament el sostre de l'aparcament que Engestur ha projectat a la zona, que oferirà 343 places distribuïdes en dues plantes. L'actuació s'arrodoneix amb la conversió per a vianants del carrer Rosselló, una via que desemboca a l'espai on s'ha dissenyat la nova rambla, i la remodelació de la plaça de la Dona, de 1.250 m2. Per tal que el nou vial pugui cristal·litzar, l'empresa que assumirà els treballs haurà d'eliminar un entrebanc. Es tracta de l'entrada al pàrquing de la plaça de la Dona, situada al punt on s'ha previst el final de la rambla. El projecte preveu la desaparició d'aquesta entrada i la substitució per un accés nou, al carrer Rosselló. Amb aquesta actuació, un dels projectes estrella del mandat, els vianants guanyen una nova batalla als cotxes. Si més no, aquesta és la voluntat que té Engestur, segons confirma el gerent. Jaume Tomàs ha avançat que la rambla de Llefià serà «molt singular», a més d'estar pensada amb elements d'últim disseny. Disposarà d'espais decoratius amb l'aigua com a referent, amb un sortidor a cada extrem del vial. El circuit és tancat, de manera que el consum d'aigua és el mínim. La nova rambla compartirà altres elements amb la vella, com la disposició de palmeres i de bancs i la instal·lació de terrasses. Treballs imminents Pel que fa a l'inici dels treballs, Jaume Tomàs confia que les màquines entrin a la zona a finals d'any. La voluntat, segons el gerent de l'empresa municipal, és poder inaugurar les obres la primavera del 2007. Si fos així, coincidiria amb la proximitat de les eleccions municipals. Respecte a les molèsties que puguin ocasionar les obres, Jaume Tomàs assenyala que seran les pròpies d'una actuació d'aquesta envergadura i que el dèficit d'aparcament s'intentarà resoldre habilitant espais alternatius. Quan l'operació estigui enllestida, i comptabilitzant les places subterrànies, la zona perdrà un 10% de l'oferta que té ara de pàrquing. És evident, així doncs, que els vianants en són els grans beneficiats. A llarg termini trauran profit també d'un equipament que no s'ha definit i que ocuparà l'espai de la zona on ara hi ha uns barracons. Els veïns han reclamat diverses vegades un equipament per a la tercera edat.

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.