| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 19 de juny de 2019


dilluns, 1 d'agost de 2005
>

El desdoblament entre Sant Jaume de Llierca i Argelaguer s'inaugurarà a l'octubre

El 2007 es vol tenir enllestit el tram fins a Besalú, incloent-hi la variant

ORIOL MAS. Olot
A l'octubre es preveu inaugurar el desdoblament de la carretera de Sant Jaume a Argelaguer, que haurà de continuar primer cap a Besalú -tram que inclourà la variant i que s'obrirà el 2007- i després fins a Banyoles. Això permetrà anar de Girona a Olot en poc més de mitja hora.

El mes d'octubre es preveu inaugurar el desdoblament de l'N-260 -que passarà a ser l'A-26- en el tram entre Sant Jaume de Llierca i Argelaguer. Les obres, de la unió temporal d'empreses formada per Construccions Rubau i Coprosa, avancen al ritme previst, després que es retardés l'obertura del tram, prevista inicialment el maig passat. També han cobert els falsos túnels de Sant Jaume i Argelaguer, dos dels aspectes més complexos i espectaculars de la infraestructura. Actualment els vehicles circulen pel que seran les vies de servei, l'antiga N-260. El desdoblament donarà continuïtat al tram entre Olot i Montagut, en servei des de l'estiu del 2002, i posteriorment s'allargarà fins a Besalú. Precisament, Ferrovial és l'empresa encarregada d'executar aquest tram, on la construcció de la via de serveis ja està bastant avançada, i en algun punt ja s'ha posat la primera capa asfàltica. l'objectiu és que en els pròxims mesos es pugui desviar tot el trànsit per aquesta via, de manera que l'empresa comenci a treballar en la nova carretera, que es farà sobre l'actual N-260 en bona part del traçat. L'autovia inclourà la reivindicada variant de Besalú, on també s'està treballant, que connectarà directament amb l'N-260 en direcció a Figueres. La previsió és acabar les obres la primavera del 2007. D'altra banda, la Generalitat va iniciar fa pocs mesos el seu tram de la variant de Besalú, que anirà des de l'N-260 fins a Fares per un nou traçat. El tram només serà desdoblat fins al pont sobre el Fluvià, i pel que fa a la resta fins a Fares es deixarà tot a punt per desdoblar-la més endavant. Si tot va bé, el tram també entrarà en funcionament a finals del 2006 o a principi del 2007. Pel que fa al desdoblament de la C-66 entre Fares i Cornellà del Terri -que connectarà amb l'autovia entre Banyoles i Girona-, s'estan acabant les valoracions tècniques i d'al·legacions, i al llarg d'aquest 2005 es preveu tenir acabat l'estudi informatiu. El desdoblament serà sobre el traçat actual, tret de la variant de Serinyà.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>Els ajuntaments, satisfets

>Escombraries pendents

>La carretera desdoblada permetrà anar d'Olot a Girona en mitja hora

>El desdoblament entre Sant Jaume de Llierca i Argelaguer s'inaugurarà a l'octubre

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.