diumenge, 5 de gener de 2003 >
Les nines Bratz i els Spiderman s'esgoten a les botigues de joguines del Maresme
Els maresmencs es gasten una mitjana de 500 euros en joguines per Reis i els jocs més cars són les videoconsoles
LLUÍS MARTÍNEZ
.
Mataró
Les nines Bratz i les Barbies, per a les nenes, i els Spiderman, per als nens. Aquestes són algunes de les joguines més venudes i més sol·licitades pels més petits al Maresme aquest any per Reis. També resulta difícil trobar qualsevol producte relacionat amb el personatge Harry Potter -jocs de taula, agendes, ninots- i el vaixell de Peter Pan. Les joguines més tradicionals, com ara les cuinetes de fusta, els jocs de taula o els cotxets es continuen venent força. Tot i que les compres s'avancen cada cop més per evitar aglomeracions, són molts els pares que fan les darreres compres els últims dies. Els maresmencs es gastaran una mitjana de 500 euros en joguines per Reis i els productes més cars són les videoconsoles.
 +
A l'esquerra, una clienta a la botiga de joguines Somnis de Mataró i a la dreta dos detalls de dues joguines.
Foto:
Q.P. / Ll.M.
|

|
Els darrers dies fins a Reis són sense cap mena de dubte els de més activitat per a les botigues de joguines. Els pares, ben assessorats pels seus fills, van al gra, no volen complicacions i demanen majoritàriament aquelles joguines que els han demanat. Alguns apareixen a les botigues amb el catàleg corresponent amb la selecció feta pels seus fills i d'altres demanen l'ajuda dels dependents, que sempre aconsegueixen desxifrar quin joguet en concret ha demanat el nen. Isabel Bázquez, propietaria de la botigua Joguines Mataró, aconsella que siguin els mateixos nens que acompanyin els seus pares a les botigues uns dies abans de fer les compres perquè vegin què hi ha.
Les nines Bratz i tots els jocs relacionats amb l'Spiderman repeteixen aquest any com a joguines més venudes. Les Bratz, unes nines vestides a la moda, amb pantalons de campana, samarretes curtes i sabates de sola gruixuda, són per segon any consecutiu un dels juguets més sol·licitats per les nenes del Maresme. Ruth Baró, de la botiga Joguines Somnis de Mataró, explica que aquest any i com a novetat han sortit els xicots d'aquestes nines, els Bratz boys, i també s'han esgotat. El preu d'aquestes nines s'acosta als 30 euros. Els ninotets d'Spiderman i tot els seus complements han arrasat entre els més menuts. Ahir amb prou feines es podien trobar al centre comercial Alcampo de Mataro i a totes les botigues del centre. Així en el rànquing de joguines més venudes d'aquest centre comercial hi figura en primer lloc la moto amb sidecar de l'Spiderman, el joc Trampes Ocultes del mateix personatge, el vaixell de Peter Pan, les nines Bratz i finalment el Monopoly de Disney.
Les joguines de sempre
Les joguines més tradicionals, com per exemple les cuinetes de fusta, la fireta d'alumini, els cotxes o els caballs de fusta, encara es continuen venent força bé. Ruth Baró creu que aquests joguets els compren predominantment les àvies per als seus néts i els preus oscil·len entre els 60 eu
ros, els més senzills, fins als 300 euros. Els jocs més educatius, com ara els trencaclosques, els puzles o els jocs de construcció, no tenen tanta sortida. Tot i això, Patrick Beneroso, director d'Alcampo, explica que aquest any s'ha reforçat l'oferta perquè cada vegada hi ha més demanda.
Joguines per a adults
El Trivial i el Party, són els dos jocs de taula que més s'han demanat. Els seus preus oscil·len els 50 euros cadascun. La venedora de la botiga de joguines Somnis de Mataró, creu que, juntament amb el tradicional Scalextric, aquests són els regals preferits pels adults. Aquest any i per als més nostàlgics s'han recuperat els coneguts Madelman, que també s'han venut força bé.
La despesa en joguines d'una família al Maresme oscil·la al voltant dels 500 euros. Entre els jocs més cars hi ha les videoconsoles, on hi destaca la Play Station 2, que val uns 300 euros i els jocs de futbol, de Harry Potter i del Senyor dels Anells, a més de les Game Boy Advance de Nintendo.
|