diumenge, 14 d'abril de 2002 >
Miquel Alimentació aposta pels Gros Mercat per liderar la seva expansió
L'objectiu del grup és que el 2004 representin el 50% de la facturació global
LES PRINCIPALS EMPRESES GIRONINES
MÒNICA CABRUJA
.
Vilamalla
El costum de menjar fora de casa s'ha estès cada cop més, i el Grup Miquel Alimentació ha fet una aposta pel Gros Mercat, que actuen de magatzems de venda exclusiva als professionals perquè no els calgui mantenir estocs als establiments i puguin comprar sempre que ho necessitin a preus de majorista. Es preveu que els Gros Mercat representin el 2004 la meitat de la facturació del grup, mentre que actualment sumen el 38,5%. Els Superavui, Pròxim i Suma també creixeran, però a un ritme més baix. Miquel Alimentació disposa de més de 500 punts de venda, distribuïts a Catalunya i a diverses zones de l'Estat.
 +
Una imatge del Gros Mercat de Girona, dedicat a la venda exclusiva als professionals.
Foto:
MIQUEL ALIMENTACIÓ.
|
Miquel Alimentació Grup, fundada el 1925 i amb seu a Vilamalla, és propietària de dinou Gros Mercat, distribuïts a Catalunya, la resta de la costa mediterrània i les Balears. Aquests establiments serveixen a 55.000 clients i comercialitzen 17.000 articles. La fita és ocupar tota la franja mediterrània i Aragó i no es descarta obrir un Gros Mercat a Madrid, segons va explicar el conseller delegat, Josep Miquel Comas. Les previsions són arribar a tenir una trentena de Gros Mercat el 2004. A les comarques gironines hi ha Gros Mercat a Figueres, Girona, Blanes, Olot i Palamós, una cobertura que ja es considera adequada.
Sobreviure a les fusions
Miquel Alimentació ha sobreviscut a fusions i absorcions de multinacionals. A banda dels Gros Mercat és propietària dels Superavui n'hi ha de propis i de franquiciats , dels autoserveis Pròxim que són franquiciats i els Suma que són propis . Fins a començament del 2001, era propietària de la cadena de 58 supermercats de descompte Zero, dels quals 40 es van vendre a Caprabo. Pel que fa a la resta, 7 s'han reconvertit, i els altres s'han venut a diferents empreses, com Aldi i Bonpreu. Alguns encara estan en fase de negociació. La venda explica que el nombre de treballadors global hagi disminuït lleugerament del 2000 al 2001, tot i que la majoria de personal dels Zero s'ha reubicat a altres centres, segons van explicar fonts de l'empresa.
El grup també vol créixer en les marques Suma i Superavui, que es dediquen a la venda al detall, i es proposa obrir uns 5 o 6 establiments més cada any. L'exercici del 2001 es va caracteritzar per una important expansió per a la Comunitat Valenciana, Aragó, Navarra, La Rioja, Castella-Lleó Balears i la major presència a Catalunya.
|