WhatsApp ha anunciat que a partir del 7 de desembre de 2019 prendrà mesures legals contra les persones o empreses que enviïn missatges massius o automatitzats als usuaris, o que no utilitzin la plataforma per a ús personal. WhatsApp ha recalcat en un comunicat el caràcter de ‘plataforma de missatgeria privada’ de l’aplicació i que els missatges automatitzats o massius violen els termes de servei de l’aplicació.

Serà la mateixa plataforma la que determinarà si l’usuari o l’empresa du a terme accions d’abús en el servei de missatgeria. Això també fa referència a l’app de WhatsApp Business dissenyada per a la comunicació entre les empreses i els usuaris. WhatsApp obtindrà la informació a través de les accions d’abús que vegi que es cometen a la mateixa plataforma o amb un servei fora de l’aplicació on els usuaris poden avisar que determinades companyies estan violant els termes del servei. WhatsApp assegura que amb la informació disponible a la plataforma ja han trobat i aturat milions de comptes que violaven els termes d’ús.

Aquesta mesura s’afegeix a les eines tecnològiques emprades de WhatsApp per detectar de forma automàtica formes d’abús com els comptes de correu brossa, ja que la companyia assegura ser conscient que ‘algunes companyies intenten evadir els nostres sistemes d’aprenentatge automàtic’.

Aquest article que llegiu es publica gràcies als quinze mil subscriptors voluntaris, que amb el suport econòmic i periodístic són la clau perquè VilaWeb us arribi cada dia. Si podeu contribuir amb una petita quota a fer de VilaWeb un mitjà encara més independent i de més qualitat, us demanem que us apunteu clicant ací.