06.08.2026 - 18:06
|
Actualització: 06.08.2026 - 21:30
Les previsions meteorològiques s’han complert i les tempestes han descarregat amb força a Andorra i l’àrea del Pirineu i el Pre-pirineu. Algunes d’aquestes tempestes han estat marcades per la calamarsa i el vent.
Entre les comarques on ha plogut i pedregat amb més força hi ha la Garrotxa, el Ripollès i la Cerdanya. A la Vall de Bianya (Garrotxa), la pedra caiguda en poca estona i ha causat danys en cotxes i, en alguns casos, n’ha trencat els vidres.
Fins ara, s’han registrat 58,4 litres per metre quadrat a Sant Salvador de Guardiola (Bages), 54,6 a Das (Cerdanya) i 47,3 a Santa Coloma de Farners (Selva).
La Canya (Garrotxa). Compte que va fort. Brutal!!!!
Imatges: Marc Pujolar pic.twitter.com/szyh57MnkG
— Elpito meteo (@MeteoElpito) August 6, 2026
#pedregada #santjoanlesfonts #garrotxa @TomasMolinaB @alexmegapc @MeteoGasso pic.twitter.com/EDcg6ixGxx
— Eduard Plana (@eduardplana) August 6, 2026
Olot.
6/8/2026@3CatInfoelTemps @TomasMolinaB @btveltemps @enricagud @SoniaPapell pic.twitter.com/U8bm78w7DE— Silvia Puig Planells (@PlanellsPuig) August 6, 2026
Camprodon sota la tempesta!! pic.twitter.com/hvnrPaMJTG
— Elpito meteo (@MeteoElpito) August 6, 2026
Calamarsada a La Molina
🎥 Joana cervera pic.twitter.com/5cg78QE890— Comando Tibidabo ❄️ (@comandotibidabo) August 6, 2026
La tempesta d’aquesta tarda ha deixat Santa Coloma de Farners (Selva) gairebé una hora sense electricitat i ha causat petites inundacions en alguns baixos, sobretot al nucli antic.
Els bombers hi han rebut catorze avisos. Quatre han estat per persones atrapades en ascensors arran de l’apagada.
Al centre d’Andorra la Vella hi ha caigut pedra durant una bona estona. La combinació de pluja intensa i vent ha dificultat molt la mobilitat. Un dels punts més afectats ha estat la zona dels Vilars.
Forts orages en cours en Andorra / fortes tempestes aquesta tarda ⚠️⛈️📷 Myriam benbe pic.twitter.com/8uYw51gd4k
— Météo Pyrénées (@Meteo_Pyrenees) August 6, 2026
A l’accés a la urbanització dels Oriossos també hi ha hagut una petita esllavissada que dificulta l’entrada i la sortida de vehicles. A Sant Julià també hi ha caigut pedra.
La majoria d’alertes han estat per petites inundacions o riscos estructurals concentrades, sobretot, a les comarques del Bages (26,42%), el Gironès (14,15%), la Garrotxa (13,21%), la Selva (13,21%), o el Pla de l’Estany (12,26%). Segons el Meteocat, els xàfecs són localment de caràcter torrencial.
El temporal ha començat al nord i, de mica en mica, ha anat baixant. En els darrers minuts, també ha descarregat amb força a la Catalunya Central i a l’interior de la Costa Brava. Es preveu que al vespre la tempesta es desplaci cap a l’Alt Camp, la Conca de Barberà, les Garrigues, el Pla d’Urgell, el Segrià i l’Urgell.
La Confederació Hidrogràfica de l’Ebre ha emès un avís per previsió meteorològica adversa i per possibles crescudes sobtades als barrancs i cursos menors del quadrant nord-est i sud-est de la conca de l’Ebre.
També ha informat que, arran de les pluges intenses, s’esperava un escolament important pels afluents de la part alta del Segre.
L’Agència Catalana de l’Aigua ha emès avisos hidrològics comarcals al Gironès, el Bages, la Selva, Osona i el Pla de l’Estany. També ha alertat d’un augment del cabal del Ter a Cornellà del Terri (Pla de l’Estany).
Pluja i pedra a Osor (La Selva) @alexmegapc pic.twitter.com/ztLdItMUtt
— JPC (@juditplanchart1) August 6, 2026
Gran tempesta a Vic, sense visibilitat i a estones calamarsa.@Vakapiupiuu @P4Estacions @alexmegapc @MeteoGasso pic.twitter.com/MbUbiIhJSX
— marc (@Marc_algarra) August 6, 2026
Cotxes als vorals, branques a la carretera, visibilitat nula i cap avís de protecció civil, res a les radios i tv pública. Torneu-me els impostos! Tanqueu la CCMA! #girona #tempesta pic.twitter.com/I0yypRFX4U
— Josep Maria Pernil (@esbiaixat93) August 6, 2026
Les tempestes també han arribat al País Valencià i han afectat el Racó d’Ademús, els Serrans i la Plana d’Utiel-Requena. Passades les 19.00, ja era en fase de dissipació, tot i que hi havia un altre nucli actiu a la zona del Toro (Alt Palància).
Les tempestes han estat molt localitzades i de curta durada, però han tingut una intensitat notable per la caiguda de pedra grossa. La xarxa d’Avamet ha registrat 33,5 litres per metre quadrat a Cases Baixes (Racó d’Ademús), 27,7 a Toixa (Serrans) i 25,2 a la Pobla de Sant Miquel (Racó d’Ademús).
Les estacions de la xarxa de l’Aemet han registrat acumulacions de 25,8 litres per metre quadrat i 11,2 litres per metre quadrat a Utiel (Plana d’Utiel-Requena).
Granizada tremenda a estas horas en Tuejar @apuntoratge pic.twitter.com/srNYLTDseR
— fantadetaronxa (@fantadetaronxa) August 6, 2026
⛈️La tempesta ja ha començat a descarregar amb força a Casas Bajas, on ha granissat.
La mida d’algunes de les pedres és destacable. Caldrà valorar els danys al camp quan escampe.
Seguix tota l’actualitat de l’oratge ⬇️https://t.co/XJU4v3h1vI pic.twitter.com/GWXlFpHvxR
— À Punt NTC (@apuntnoticies) August 6, 2026
Espectacular pedregada esta vesprada a Casas Bajas (el Racó d'Ademús). Quines pedres!
Vídeo que ens envia Pablo Escribano. S'han acumulat 33 mm de precipitació. pic.twitter.com/B425ruXjTE
— AVAMET (@avamet) August 6, 2026
Emergències de la Generalitat preveu que durant la tarda continuïn les tempestes fortes, acompanyades de pedra i pluges que poden deixar trenta litres per metre quadrat en una hora.
També demana molta precaució a l’hora de conduir durant les tempestes amb pedra, perquè la carretera es pot convertir en una pista de gel. Recomana de no circular si la situació es complica i d’evitar els passos subterranis i els ponts.
Dos treballadors ferits als Vilars d’Engordany per la caiguda d’una planxa d’encofrat
Dos treballadors han resultat ferits en una obra dels Vilars d’Engordany després que una planxa d’encofrat caigués arran de les fortes tempestes. Un dels treballadors ha estat evacuat pels bombers i l’altre, pels serveis sanitaris. Entre els ferits hi ha un home de cinquanta-vuit anys.
Segons els bombers, en principi les lesions no són greus i es limitarien a contusions i algun traumatisme. Tots dos treballadors han estat traslladats a l’hospital perquè els fessin una valoració mèdica, tot i que encara no se n’ha pogut confirmar l’estat actual.
L’accident ha passat en una obra situada a la zona dels Vilars d’Engordany i estaria relacionat directament amb les fortes tempestes.