Veïns de Barcelona impulsen un sindicat d’inquilins per exigir “lloguers assequibles”
Vol combatre la "bombolla immobiliària que ataca" la ciutat

Aquest text és un servei de l'agència Europa Press. VilaWeb no ha intervingut ni en la selecció, ni en la redacció, ni en el contingut de la notícia.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
Vol combatre la “bombolla immobiliària que ataca” la ciutat
BARCELONA, 7 (EUROPA PRESS)
Veïns de Barcelona s’han organitzat per crear un sindicat d’inquilins per defensar el dret a l’habitatge i exigir un lloguer “assequible, estable, segur i digne”.
El sindicat, anomenat ‘Sindicat de Llogaters’, farà la seva presentació pública divendres que ve, i neix “com una iniciativa transversal, però amb una clara consciència política i col·lectiva”, segons el seu manifest.
“La problemàtica del lloguer no és conseqüència només d’una llei contrària als drets d’inquilins i inquilines. Volem també combatre aquesta nova bombolla immobiliària que ataca la nostra ciutat”, adverteix el col·lectiu.
Assenyala que, a nivell internacional, els preus i condicions del lloguer es negocien col·lectivament amb sindicats d’inquilins similars, iniciativa que també s’està impulsant a Madrid, amb un sindicat d’inquilins que anima en el seu compte de Twitter a sumar-se al procés el 12 de maig, en contra de “la violència immobiliària”.
El sindicat de la capital catalana, que recorda que la majoria de desnonaments són per impagament del lloguer, demana protegir l’ús residencial de l’habitatge per sobre de l'”ús econòmic o especulatiu”, per la qual cosa exigeix combatre processos de pressió turística i gentrificació.
INCIDIR EN EL SECTOR
Advoca per aglutinar als veïns que viuen de lloguer –prop d’un 30% a la ciutat– o volen fer-ho per reivindicar conjuntament els seus drets i “incidir en tots els àmbits administratius i de govern”.
Avisa que la “precarització general” de les condicions laborals multiplica el risc d’exclusió residencial, ja que el preu mitjà dels pisos a la ciutat és de 801 euros, mentre un de cada tres treballadors cobra menys de 843, segons el sindicat.
Demana mobilitzar pisos buits i ampliar el parc públic de lloguer social, i defensa que la vaga de lloguers de 1931 –quan ciutadans van deixar de pagar-los temporalment– “recorda que la defensa dels drets dels inquilins no és una experiència nova”.
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells .
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits