Els socis d’Air Nostrum ja compten amb el vist-i-plau de la comissió espanyola dels Mercats i la Competència per a activar un servei privat de TGV i entrar a competir amb Renfe. El consell d’aquest organisme regulador va aprovar ahir la proposta presentada per Intermodalidad de Levante SA (ILSA), l’empresa promoguda per Carlos Bertomeu i els seus socis amb l’objectiu d’explotar el corredor ferroviari entre Madrid i Barcelona.

El procés de liberalització del transport ferroviari de passatgers a l’estat espanyol s’ha d’abordar a partir del 2020 per decisió de la UE, però el transport internacional de passatgers ja s’ha alliberat i per això aquest projecte ha rebut el beneplàcit.

El requisit per a rebre l’autorització és que un 30% dels ingressos de la ruta es recapti en el trànsit entre els dos estats, i almenys un 20% del trajecte es faci en territori estranger. Aquests mínims serveixen per a garantir que no hi haurà trampes per a crear línies que acabin operant dins un sol estat.

[VilaWeb no és com els altres. Fer un diari compromès i de qualitat té un cost alt i només amb el vostre suport econòmic podrem continuar creixent. Cliqueu aquí.]