07.09.2026 - 10:53
|
Actualització: 07.09.2026 - 11:56
Una nova concentració dels moviments socials del País Valencià i les víctimes de la gota freda tornarà a demanar que es jutgi l’ex-president de la Generalitat Carlos Mazón. Aquesta vegada la manifestació serà a Alacant el dissabte 26 de setembre a les 18.00 a la Casa de les Bruixes. De moment no es coneix més informació més enllà de la presència i intervenció de representants de les associacions de víctimes. El lema és el de “Mazón, a presó”, que s’ha cridat en totes les mobilitzacions.
La darrera manifestació contra Mazón va ser el 29 d’agost a València, amb el lema “La memòria no se’n va de vacances”. De fet, les manifestacions que demanen justícia per les víctimes de la gota freda es fan de manera mensual. Al principi, demanaven la dimissió de Mazón, i ara en demanen la retirada de l’aforament perquè pugui ser jutjat. Les associacions consideren que aquest privilegi no pot situar-se per damunt dels drets de les víctimes i reclamen que els polítics que van actuar de manera negligent assumeixin responsabilitats.
És la primera vegada que la manifestació es fa a Alacant. Els organitzadors expliquen que han decidit de convocar-la en aquesta ciutat perquè és on Mazón té la seva oficina d’ex-president, i per tant el lloc més idoni per a demanar-li explicacions.
