Un sanitari es nega a atendre una pacient al crit de ‘Viva España!’

  • Ho denuncia la Plataforma per la Llengua del País Valencià

VilaWeb
Redacció
31.07.2019 - 14:01
Actualització: 31.07.2019 - 14:49

Plataforma per la Llengua del País Valencià ha denunciat un cas de discriminació lingüística que va tenir lloc el mes de juny a Sant Vicent del Raspeig (Alacantí). Segons l’entitat, una mare i una filla, de nom Irene, van avisar una ambulància del servei d’urgències mèdiques 112 per un atac d’angoixa que estava patint la segona. Quan aquesta es va acostar als sanitaris per informar-los de la situació, un d’ells li va respodre: ‘¿Qué dice? Hábleme en castellano‘.

Quan Irene va continuar en català, va mostrar la seva incredulitat: ‘Si no m’entén, per què em contesta a tot el que li dic? A més, em fa mal el cor i tinc ansietat’. Segons Plataforma per la Llengua del País Valencià, el sanitari no va oferir cap mena d’atenció a la pacient i, a més, va cridar tot exaltat: ‘¡Viva España, viva el rey, viva el orden y la ley!’.

Aquest nou cas de discriminació se suma a la llarga llista de casos de catalanofòbia que la Plataforma per la Llengua del País Valencià ha denunciat. Fa sols unes poques setmanes, la Plataforma per la Llengua denunciava el cas del pacient a qui van negar atenció sanitària perquè parlava valencià a Beniparrell.

La plataforma recorda en el comunicat les declaracions de la consellera de Justícia, Gabriela Bravo, que va dir recentment: ‘Entre una bona atenció sanitària i exigir el títol de valencià, cal garantir la salut del ciutadà’. Davant d’aquestes situacions la plataforma insisteix: ‘Queda una altra vegada clar que l’única manera de garantir la salut dels ciutadans valencians és assegurar la competència lingüística de totes les persones que atenen el públic en la sanitat pública’.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any