11.07.2026 - 19:32
|
Actualització: 11.07.2026 - 22:07
Un incendi declarat en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit (Vall d’Albaida) ha obligat a activar la situació 0 del Pla Territorial d’Emergències del País Valencià (PTECV).
El Consorci Provincial de Bombers de València s’ha desplaçat al lloc de l’incendi, declarat al voltant de les 17.50, a la planta de reciclatge. Segons la informació difosa pel cos, hi ha un dispositiu d’extinció amb sis dotacions de bombers del Consorci i dues unitats de bombers forestals de la Generalitat. Segons que ha informat el cos de bombers, l’incendi ha experimentat una evolució molt ràpida i es troba molt desenvolupat.
Actualització incendi planta reciclatge #AielodeMalferit.
Treballen 8 dotacions @BombersValencia, sergent, cap de sector i oficial del Consorci, 3 unitats @GVAbforestals. pic.twitter.com/UK39lNpblA
— Bombers Consorci VLC (@BombersValencia) July 11, 2026
Emergències ha informat a través de X que cal limitar l’exposició al fum: recomana restar tant de temps com sigui possible en espais interiors i mantenir l’aire interior tan net com sigui possible. S’aconsella de tancar portes i finestres, així com qualsevol entrada d’aire des de l’exterior, com ara xemeneies, campanes extractores, reixetes de ventilació o endolls, per evitar que entre fum o gasos.
També es recomana de reduir les fonts de contaminació de l’aire interior, com ara aparells de combustió, aspiradores, tabac o activitats de bricolatge, així com limitar l’activitat física tant en espais exteriors com interiors.
Mesures especials per a població vulnerable
En cas de patir malalties cardiorespiratòries, és recomanable posar-se en contacte amb el centre de salut si els símptomes empitjoren i no milloren amb el tractament habitual, com ara dificultat per a respirar, tos, xiulets o dolor toràcic. Les persones asmàtiques haurien de tindre a mà els inhaladors receptats. S’indica que les mascaretes quirúrgiques i l’ús de mocadors no són una protecció segura contra el fum; per a una protecció respiratòria adequada davant les partícules generades per l’incendi, es recomana de fer servir mascaretes de tipus FFP2.