Que un alumne tingui diagnosticat un trastorn per dèficit d’atenció i hiperactivitat (TDAH) no implica que no pugui tenir, també, altes capacitats no detectades. Un estudi impulsat pel psicòleg Àngel Guirado, de l’Observatori de les Altes Capacitats de la UNED, a Girona-Salt, ha detectat que, almenys en un cas de cada cinc, coexisteixen dues excepcionalitats o més que passen desapercebudes.

‘Ens fixem més en la situació que crida més l’atenció, com la falta d’atenció a classe o la hiperactivitat, però això no vol dir que aquests nens no puguin tenir també altes capacitats’, diu Guirado. S’han analitzat trenta-set casos d’estudiants amb TDAH i la conclusió és que cinc també tenen altes capacitats. ‘En molts casos, el TDAH emmascara les altes capacitats: fa que no es detectin, cosa que els converteix en falsos negatius’, diu. Per això, insta a cercar eines per millorar els diagnòstics i la formació amb l’objectiu de detectar aquests casos.

Missatge de Vicent Partal

Si podeu llegir VilaWeb és perquè milers de persones en són subscriptors i fan possible que la feina de la redacció arribe a les vostres pantalles.

Vosaltres podeu unir-vos-hi també i fer, amb el vostre compromís, que aquest diari siga més lliure i independent. Perquè és molt difícil de sostenir un esforç editorial del nivell de VilaWeb, únicament amb la publicitat.

Som un mitjà que demostra que el periodisme és un combat diari per millorar la societat i que està disposat sempre a prendre qualsevol risc per a complir aquest objectiu. Amb rigor, amb qualitat i amb passió. Sense reserves.

Per a vosaltres fer-vos subscriptor és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Vicent Partal
Director de VilaWeb