05.08.2026 - 08:18
|
Actualització: 05.08.2026 - 10:00
El president d’Ucraïna, Volodímir Zelenski, ha lamentat el “cop devastador” que les forces armades russes han tornat a infligir a Kíiv de matinada. L’atac a gran escala ha causat, pel cap baix, disset morts i una cinquantena de ferits.
Zelenski ha insistit que s’haurien pogut salvar moltes vides si Ucraïna hagués disposat dels míssils interceptors necessaris. Aquestes darreres setmanes, ha reclamat intensament més defenses als seus aliats, incloses les llicències que Washington ja ha concedit per a fabricar sistemes Patriot.
“És molt important que els aliats entenguin que els retards en els subministraments o la manca de disposició per a transferir sistemes antimíssils causen precisament aquestes víctimes terribles i aquesta destrucció”, ha dit a les xarxes socials.
També ha demanat als aliats que no puguin fer aquests lliuraments que, si més no, pressionin Rússia amb sancions.
“Una part important de la producció balística de Rússia no és sotmesa a sancions”, ha dit. Per això, ha instat tant el G7 com la Unió Europea a fer “nous passos” en aquesta direcció per a “protegir la vida”.
Segons Zelenski, durant la nit les forces russes han emprat vint-i-quatre míssils balístics, quatre míssils de creuer Zircó i cent quinze drons.
“L’objectiu principal de l’atac han estat magatzems d’empreses civils, a més d’infrastructures i una estació de tren”, ha denunciat.
Mentrestant, l’alerta aèria continua activa a la regió. El Servei Estatal d’Emergències ha informat que els atacs han afectat els districtes de Bròvari, Butxa i Fàstiv.