ACN Barcelona.-Bones expectatives de vendes en la campanya de rebaixes d’hivern 2017, que comencen amb descomptes del 50% de mitjana. Un optimisme derivat, entre d’altres, perquè les rebaixes han començat en dissabte. “Això normalment funciona molt bé”, assegura en declaracions a l’ACN Joaquim de Toca, vocal de ‘Barcelona Oberta’, que engloba els eixos comercials de les zones turístiques de Barcelona. Aquests bons presagis, sempre des de la prudència, es comparteixen també des de la Fundació Barcelona Comerç, que aglutina les zones comercials no turístiques de la ciutat. Arran de l’aprovació dimarts per part del Govern del Projecte de Llei de Comerç, Serveis i Fires, que actualitza la normativa catalana de comerç i deixa a mans del comerciant el moment de fer rebaixes, la Fundació demana que s’acordi un dia concret perquè tots els establiments comencin alhora la campanya.

Des de Barcelona Oberta es veu amb bons ulls aquesta proposta. De fet, fins i tot grans magatzems han penjat avui el cartell de rebaixes, tot i que des de fa una setmana hagin estat molts establiments, en especial franquícies, que ofereixen “descomptes especials”. Joaquim de Toca afirma, però, que acordar i acomplir un dia determinat no és tant fàcil, donat que cada negoci és un món. “Si un comerciant té molt d’estoc o una estratègia de venda diferent, la Generalitat no enviarà la policia a perseguir-lo”, ha dit. A més, argumenta, que l’auge d’iniciatives com el ‘Black Friday’, amb descomptes extraordinaris a finals de novembre per a vendes per Internet, resten cada vegada més sentit a les rebaixes tradicionals. Assegura, però, que entre totes les parts –administració, petit i mitjà comerç i franquícies-, caldria seure i parlar.

Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot

Si podeu llegir VilaWeb és perquè milers de persones en són subscriptors i fan possible que la feina de la redacció arribe a les vostres pantalles.

Vosaltres podeu unir-vos-hi també i fer, amb el vostre compromís, que aquest diari siga més lliure i independent. Perquè és molt difícil de sostenir un esforç editorial del nivell de VilaWeb, únicament amb la publicitat.

Som un mitjà que demostra que el periodisme és un combat diari per millorar la societat i que està disposat sempre a prendre qualsevol risc per a complir aquest objectiu. Amb rigor, amb qualitat i amb passió. Sense reserves.

Per a vosaltres fer-vos subscriptor és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

 

Vicent Partal
Director de VilaWeb