El periodisme que l'actualitat necessita

Aquest 2020 és un any de canvis arreu del món, i nosaltres us volem ajudar a entendre'ls. En temps de crisi, el periodisme compromès és més important que mai i el vostre suport és l'únic que pot assegurar la continuïtat de VilaWeb.
Si ho vols i ho pots fer, col·labora amb VilaWeb.

ACN Barcelona.-Ivàlua i la Fundació Jaume Bofill asseguren que potenciar les habilitats socials i emocionals també millora els resultats dels alumnes i eviten comportaments de risc

Fer que l’estudiant sigui més autònom i estigui motivat significa parlar d’autoregulació, i aquest és un procés actiu i constructiu segons el qual els estudiants estableixen objectius d’aprenentatge i intenten monitorar, regular i controlar la seva cognició, motivació i comportament. Diferents experts han debatut aquest dijous en una jornada que els alumnes que participen en programes on treballen aquestes habilitats poden arribar a guanyar 8 mesos de progrés acadèmic en un sol curs. Segons la revisió d’evidències científiques que han recollit Ivàlua i la Fundació Jaume Bofill, els alumnes que treuen més rendiment d’aquests programes són els d’educació secundària de cicle superior, seguits de l’alumnat de primària i infantil. A més, està demostrat que aquests programes també ajuden a compensar els dèficits d’aprenentatge de l’alumnat acadèmicament més dèbil o amb necessitats educatives especials. De la mateixa manera, treballar les habilitats socioemocionals amb els alumnes també millora les competències de l’alumnat i en millora el rendiment acadèmic, independement de l’edat o el perfil. Per aconseguir aquest efecte, els experts que han participat a la Jornada sobre ‘Què funciona en educació’, defensen que aquests programes si són transversals i universals dins l’escola, han de ser seqüencials, actius, focalitzats i explícits, perquè també està demostrat que els programes específics obtenen millors resultats. Si el programa barreja alumnes amb diferent problemàtica també funciona millor, de la mateixa manera que si el professorat que el du a terme és del mateix centre. Des d’Ivàlua i la Fundació Jaume Bofill es proposa que s’incorporin més programes d’aquest perfil a Catalunya, i ho considera una possibilitat per repensar els mètodes tradicionals i potenciar la innovació pedagògica als centres catalans.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.