TMB ha identificat 293,4 tones de materials de construcció amb amiant al metro de Barcelona, un cop finalitzat l’inventari del fibrociment existent a la xarxa. L’objectiu de l’empresa és retirar aquest material en els tres anys vinents. D’acord amb les informacions recollides en l’inventari, a la xarxa de metro hi ha hagut presència de fibrociment amb amiant en 834 localitzacions. La majoria, 422, són planxes i panells que sumen 22.755 metres quadrats, així com també tubs i canals, d’un total de 7.768 metres, en 240 llocs, i altres elements en 172 punts més. TMB calcula que al metro hi ha arribat a haver 402,2 tones de fibrociment, ja que 108,7 han estat retirades des del 2006.

El pla de retirada per les 293,4 tones de material amb amiant que queden a la xarxa de metro, que durarà tres anys, fins al maig del 2022, costarà 5 milions d’euros. TMB preveu la retirada o el tractament d’almenys el 95% del fibrociment existent. La resta, en elements enterrats o encastats on no hi ha possibilitat d’accés sense obres de gran envergadura, quedaran encapsulats i senyalitzats. Una de les obres previstes més complexes és la rehabilitació de la coberta del tall de material mòbil de metro a la Sagrera, amb 3.000 metres quadrats de planxes de fibrociment. Ara està en procés de licitació i es preveu que es pugui executar el 2020 ‘amb les màximes garanties per a les persones que hi treballen i viuen a l’entorn’. TMB ha compromès fins ara 8 milions d’euros en una quarantena de contractes a empreses de construcció, material ferroviari, salut laboral, anàlisis de laboratori i consultoria en relació a l’amiant.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.