president

La constatació que la Generalitat va gastar 43.000 euros en una promoció del País Valencià al diari The Guardian que incloïa una entrevista al president del Consell, Ximo Puig, ha despertat una polèmica a les Corts. L’entrevista es va publicar el novembre de 2016, però no ha estat fins ara que el mateix diari anglès ha reconegut que es tractava d’un contingut patrocinat, ja que un cop acabat el termini establert per contracte han eliminat la peça del web.

Si ara es fa clic a l’enllaç de l’entrevista, en comptes de mostrar la peça ens condueix a un missatge on diu que la pàgina s’ha esborrat. ‘El motiu és que era un contingut patrocinat publicat com a part d’un acord comercial finançat per un anunciant. La política de Guardian News and Media amb els continguts pagats és esborrar-los a la fi dels acords’, explica el diari.

 

La peça, que es va publicar coincidint amb la visita de Puig a una fira de turisme que es feia al Regne Unit, ni tan sols la va fer The Guardian, sinó que es va limitar a publicar-la. L’autoria és de The Report Company, una empresa espanyola de contingut patrocinat. De fet, al final de l’entrevista The Guardian ja avisava que ‘aquesta entrevista s’ha fet sota la iniciativa de The Report Company, qui ha pagat per aquest contingut’.

Malgrat tot, quan es va publicar l’entrevista, el perfil institucional de la Generalitat va difondre-la sense advertir que es tractava d’un contingut patrocinat, donant-li la mateixa aparença que quan és una peça periodística.

Segons el Portal de transparència de la Generalitat Valenciana, la institució va pagar 43.000 euros a The Guardian, que a més de l’entrevista va publicar un suplement sobre el País Valencià amb informacions diverses.

Crítiques a les Corts

Després que el diari El Economista evidenciés ahir que The Guardian ha esborrat l’entrevista perquè ha acabat el contracte, aquest matí l’oposició ha acusat Puig de gastar 43.000 euros en promoció personal. La síndica del PP, Isabel Bonig, ha dit entendre que la promoció i publicitat són necessàries i que el turisme és una font d’ingressos, però ha dit que aquesta acció era ‘una promoció personal’ i ho ha qualificat de vergonya.

Toni Cantó, síndic de Ciutadans, veu una ‘absoluta vergonya’ gastar aquests diners en ‘fer-se propaganda’ a través d’un reportatge que ha titllat de ‘ridícul’, però ha considerat que, en això, Puig ‘està alineat amb la forma de treballar de Pedro Sánchez’.

Els partits socis de govern de Puig han mostrat els seus dubtes davant de la manera de procedir. Fran Ferri (Compromís) ha considerat que aquest tipus d’entrevistes no són el més adequat per a promocionar el país, i Naiara Davó (Unides Podem) ha assenyalat que si hi ha alguna cosa a esclarir, que es faci.

D’altra banda, el síndic socialista, Manolo Mata, ha defensat que es tractava d’una campanya de difusió del País Valencià.

Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot

Sostenir un esforç editorial del nivell i el compromís de VilaWeb, únicament amb la publicitat, és molt difícil. Per això necessitem encara molts subscriptors nous per a allunyar qualsevol ombra de dificultats per al diari. Per a vosaltres aquest és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Podeu fer-vos subscriptors de VilaWeb en aquesta pàgina.

Vicent Partal
Director de VilaWeb