19.08.2026 - 15:30
|
Actualització: 19.08.2026 - 21:00
La AP-7 ha quedat reoberta a Gelida després de l’incendi d’un camió que havia obligat a tallar l’autopista en tots dos sentits. La circulació de la R4 entre Sant Sadurní d’Anoia i Martorell Central també s’ha reprès i les freqüències s’aniran recuperant progressivament. L’incendi s’ha originat per l’esclat d’una roda d’un camió i posteriorment s’ha incendiat al voral de l’autopista. El foc, que ha afectat una superfície d’1,5 hectàrees, ja es troba extingit.
L’avís de l’incendi s’ha rebut cap a les 14.30 al punt quilomètric 177,4 de la AP-7. En un primer moment s’han originat dos focus, que posteriorment s’han ajuntat. Els Bombers han activat catorze dotacions, dues de les quals aèries. Cap a les 15.51 ja es podia desactivar un dels mitjans aeris perquè, tot i que el foc continuava actiu, l’evolució permetia reduir el dispositiu. A les 16.15 ja s’ha reobert parcialment l’autopista, amb tots els carrils en sentit nord i un en sentit sud.
Després de la punxada del camió, es treballa amb la hipòtesi que el vehicle pesant s’hagi quedat sense pneumàtic, i el contacte de parts metàl·liques amb la calçada ha generat espurnes que han provocat l’incendi. El foc ha estat especialment vistós perquè ha afectat les canyes del marge de l’autopista, tot i que a l’entorn no hi ha una gran massa de vegetació forestal. L’incident també ha afectat la circulació ferroviària. A petició dels Bombers, l’R4 està interrompuda entre Sant Sadurní d’Anoia i Martorell Central perquè l’incendi s’ha produït pròxim a les vies. Rodalia ha gestionat un servei alternatiu per carretera per cobrir el tram afectat. Protecció Civil ha posat en prealerta el pla FERROCAT arran de la interrupció del servei ferroviari.
Consulteu l’estat del trànsit ací.
L'incendi de Gelida ja està ESTABILITZAT. Seguim amb les tasques d'extinció, però desescalem recursos. Ara hi som amb 1 mitjà aeri i 10 terrestres #bomberscat
— Bombers (@bomberscat) August 19, 2026