Space X ha aconseguit per primera vegada d’aterrar el seu prototip de coet interplanetari sense que exploti. L’Starship 15 (SN15) va completar amb èxit la cinquena prova de vol a gran altitud d’un prototip d’Starship.

Com explica la companyia, aquests vols de prova de Starship tenen com a objectiu de desenvolupar un sistema de transport totalment reutilitzable “dissenyat per transportar tant a la tripulació com a la càrrega en vols interplanetaris de llarga durada, i ajudar a la humanitat a tornar a la Lluna i viatjar a Mart i més enllà”.

De la mateixa manera que en les proves anteriors, va ser impulsat durant l’ascens per tres motors Raptor, cadascun dels quals es va apagar en seqüència abans que el vehicle aconseguís l’apogeu, aproximadament a deu quilòmetres d’altitud. L’SN15 va realitzar una transició de propulsor als tancs de capçalera interns, que contenen propulsor d’aterratge, abans de reorientar per a la reentrada i un descens aerodinàmic controlat.

El prototip Starship va baixar sota un control aerodinàmic actiu, aconseguit pel moviment independent de dues aletes davanteres i dues del darrere en el vehicle. Els quatre flaps van ser activats per un ordinador de vol a bord per controlar l’actitud de Starship durant el vol i van permetre un aterratge precís en la ubicació prevista. Els motors Raptor de l’SN15 es van tornar a encendre quan el vehicle va realitzar la maniobra de volteig d’aterratge immediatament abans d’aterrar per a un aterratge nominal a la plataforma.

La conquesta espacial: la pugna directa entre l’URSS i els EUA en plena Guerra Freda

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any
120€/any
Si encara vols ajudar-nos més, pots fer-te'n com a Protector.

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.