La marca de xocolatines Snickers ha demanat disculpes i retirarà un anunci polèmic que ha estat molt criticat a les xarxes socials per l’homofòbia que desprenia. En l’espot, que forma part de la campanya d’estiu de la marca, el personatge protagonista es convertia en un home amb barba i amb veu greu just després d’haver-se menjat una xocolatina de la marca.

“Demanem disculpes pel malentès que hagi pogut causar la nostra nova campanya publicitària. Per evitar que es propagui un missatge que es pugui malinterpretar, procedim immediatament a eliminar la campanya”, diu l’empresa en un missatge emès a les xarxes socials.

La decisió s’ha pres després de la polèmica que ha causat l’anunci, que ha estat criticat i titllat d’homòfob per molts usuaris de Twitter, a més de partits polítics com Unides Podem i la ministra d’Igualtat espanyola, Irene Montero.

En aquest sentit, la Federació Estatal de Lesbianes, Gais, Trans i Bisexuals (FELGTB) ha qualificat l’anunci de vergonyós i lamentable: “Continua perpetuant estereotips i promovent l’homofòbia i la plumofòbia”, afirma en un piulet.

Combined-Shape Created with Sketch.

Ajuda VilaWeb
Ajuda la premsa lliure

VilaWeb sempre parla clar, i això molesta. Ho fem perquè sempre ho hem fet, d'ençà del 1995, però també gràcies al fet que la nostra feina com a periodistes és protegida pels més de 20.000 lectors que han decidit d'ajudar-nos voluntàriament.

Gràcies a ells podem oferir els nostres continguts en obert per a tothom. Ens ajudes tu també a ser més forts i arribar a més gent?
En aquesta pàgina trobaràs tots els avantatges d'ésser subscriptor de VilaWeb, a què tindràs accés a partir d'avui.