Els sindicats de bombers del Principat demanen la intervenció urgent d’Interior pel deteriorament del cos

  • Han enviat una carta a la consellera Núria Parlon per exigir-li mesures per la manca de recursos i personal

VilaWeb
13.07.2026 - 16:29
Actualització: 13.07.2026 - 16:39

Els sindicats Comissions Obreres, IAC-CATAC, la Intersindical i el CSIF han demanat la intervenció de la consellera d’Interior, Núria Parlon, pel deteriorament que denuncien que viu el cos de Bombers de la Generalitat. Han fet pública una carta en què exigeixen l’obertura immediata d’un procés de diàleg per a afrontar les mancances que arrosseguen de fa anys.

Dotacions insuficients i manca de personal

Entre les denúncies principals, els sindicats esmenten dotacions insuficients als vehicles d’intervenció, exposició contínua a contaminants, manca estructural de personal que obliga a cobrir serveis fora de la jornada ordinària i condicions d’avituallament inadequades durant actuacions llargues.

La petició es produeix enmig d’una simultaneïtat d’incendis forestals i d’onades de calor que han posat al límit el cos, segons els sindicats.

Exigeixen lideratge a la consellera

A la carta, demanen a Parlon que assumeixi el lideratge del conflicte per a resoldre’l. Expliquen que les mobilitzacions de bombers que van començar el 22 de juny són una resposta, segons el seu parer, a la manca de resposta de la Direcció General de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvaments a les seves reivindicacions.

Els sindicats denuncien que treballen amb dotacions infradotades, amb només tres bombers per camió, i reclamen millores en la seguretat operativa, les condicions de salut i les condicions laborals. També alerten de la constant exposició a tòxics i contaminants, la necessitat de cobrir serveis extra per la manca de personal i condicions insuficients d’alimentació i avituallament durant actuacions llargues. Així mateix, remarquen que les condicions laborals del col·lectiu són molt inferiors a les d’uns altres cossos de bombers.

Finalment, els sindicats avisen que el cos es troba al límit i indiquen que, si no s’adopten mesures urgents, els bombers podrien arribar a una situació de col·lapse.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor