
Per: ACN


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
La primera ministra d’Escòcia, Nicola Sturgeon, aposta per fer un referèndum d’independència “en la primera part” del pròxim mandat. En una entrevista al programa ‘Representing Border’, Sturgeon ha dit que “Escòcia ha de tenir l’oportunitat d’elegir si independitzar-se o no en la primera part més que no pas en la segona” de la pròxima legislatura.
De totes maneres, ha remarcat que proposarà “una data més precisa” en el programa de les eleccions del 2021. “La meva responsabilitat és garantir la salut i el benestar del país i intentar dirigir-lo durant una pandèmia i estic centrada en això”, ha dit la primera ministra. Amb tot, ha insistit que “si la gent d’Escòcia vota a favor d’un referèndum, hi ha d’haver un referèndum”.
Davant la negativa del govern de Boris Johnson a fer un segon referèndum d’independència a Escòcia, algunes veus dins del Partit Nacional Escocès (SNP) demanen a Sturgeon una estratègia per garantir un referèndum si Johnson no canvia de posició.
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells , clicant ací.
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits