14.07.2026 - 17:12
|
Actualització: 14.07.2026 - 18:03
El batlle de Girona, Lluc Salellas, ha acusat Gemma Geis de trencar el pacte de govern per “electoralisme i por de l’extrema dreta”, però ha assegurat que el govern continuava “determinat i amb un full de ruta”.
El batlle ha dit que la sortida de Junts era “un error”, perquè trencava la feina feta fins ara i també donava ales tant al PSC com a Aliança Catalana. Salellas, que ha aprofitat per reivindicar la feina feta aquests darrers tres anys, també ha instat ERC, que té tres regidors, a mantenir el pacte per “desenvolupar un govern d’esquerres i independentista a Girona que sigui referent a nivell de país”.
Junts trenca el govern de Girona i el deixa en minoria
Junts ha decidit sortir del govern. Considero que és un error perquè debilita una unitat que havia permès avançar amb un projecte de ciutat, català i independentista.
Però Girona no s’atura. Continuarem governant amb rumb, complint els 64 acords de govern. pic.twitter.com/T6spO6j9fM
— Lluc Salellas i Vilar (@llsalellasvilar) July 14, 2026
El batlle de Girona, d’entrada, ja ha volgut dir “alt i clar” que per Guanyem la sortida de Junts del govern era un error. Més encara, tenint en compte, com ha precisat, que aquestes darreres setmanes, amb Gemma Geis, “no ha passat res diferent” dins el govern respecte dels últims tres anys.
Salellas ha defensat que, arran de l’acord tripartit, a la ciutat s’havia construït una unitat estratègica que pivotava al voltant d’un programa “que millorava la qualitat de vida dels gironins” i que era “nítidament independentista”. “Malauradament, Gemma Geis i Junts han decidit de trencar aquest acord clarament pensant en les eleccions”, ha dit el batlle.
Per Salellas, l’avantsala de les municipals del 2027 és el motiu pel qual Junts ha decidit de desmarcar-se del pacte. “Si algú, per por de l’extrema dreta, ha volgut introduir una tàctica electoral, la responsabilitat és de Junts”, ha dit Salellas en referència al trencament del pacte. En referència a les acusacions que li ha fet Geis aquest matí d’haver actuat per personalismes, Salellas ha dit que ell tenia “la consciència molt tranquil·la” d’haver estat treballant amb “generositat” i la “voluntat clara que el govern avancés”.
“A un alcalde se li demana lideratge i, precisament, en més d’una ocasió ella m’havia demanat que el tingués en temes concrets”, ha continuat Lluc Salellas. Respecte del tripartit, ha volgut subratllar que qualsevol punt que s’havia portat a ple havia estat “consensuat i debatut abans” tant amb Junts com amb ERC. “Hem treballat des del consens i la cooperació, i avui ens trobem davant un error polític i de càlcul que només té a veure amb les eleccions del maig del 2027”, ha reiterat.
En relació amb el Campus de Salut, Geis havia dit que les inversions pactades a la bilateral per als barris de Santa Eugènia i Can Gibert eren fum perquè no apareixien al pressupost de la Generalitat. Salellas ha explicat que havien fet una petició per escrit al Departament de Presidència perquè els ho respongués.
“Continua determinat”
El batlle ha admès que aquells que defensaven una Girona catalanista, cohesionada i de drets avui havien rebut “una mala notícia” amb el trencament del pacte. “Aquest era un govern que tenia un model de ciutat propi compromès amb el català i oposat a una societat trencada que vol l’extrema dreta; que lluitava i defensava un model que era un mur contra aquests postulats, i que no depenia de Madrid”, ha dit.
Ara bé, Lluc Salellas també ha volgut deixar clar que la sortida de Junts no significava que això acabés aquí. I de fet, ha subratllat que el govern continuava determinat i que tenien un rumb: el que fixen els 64 punts de l’acord del 2023 que continuaran guiant la seva acció. El batlle també ha aprofitat per reivindicar la feina que s’ha fet fins ara. Ha dit que ells eren el govern que havia desencallat el futur Campus de Salut, que havia impulsat habitatge públic i assequible, que havia posat límits als HUT, que havia “pacificat carrers per fer una ciutat més amable” i que, entre més, havia posat “Girona al capdavant del rànquing de refugis climàtics” i hviaa resolt “la situació d’estancament en què es trobaven els treballadors públics”.
“El 2023 no ens vam trobar una ciutat en marxa, sinó aturada i bloquejada; actuar en una direcció clara ha estat la virtut d’aquest govern, que per mi tenia tot el sentit que continués fins el maig del 2027”, ha dit.
“D’esquerres i independentista”
La sortida de Junts deixa l’equip de govern de Girona en minoria, amb onze regidors dels vint-i-set que té el ple. De moment, aquesta n’és l’aritmètica, perquè ERC, que té tres regidors, encara no s’ha pronunciat. El batlle ha admès que avui encara no havia parlat amb Quim Ayats, cap del grup d’ERC, però Salellas sí que ha instat ERC a mantenir-se dins el pacte, per “continuar la unitat i desenvolupar un govern d’esquerres i independentista a Girona que sigui referent a nivell de país, i a no cometre el mateix error que Junts”.
Finalment, el batlle de Girona ha explicat que Guanyem ja treballava amb la reorganització del cartipàs. De fet, la formació va començar quan va tenir “la confirmació definitiva” que Junts sortia de govern. Salellas ha dit que encara calien uns dies perquè el nou organigrama estigués ben treballat i es fes públic “Veig els meus regidors capacitats i estem convençuts que això anirà bé”, ha dit.