Tornen els zepelins: volen obrir la ruta Barcelona-Palma

  • La companyia assegura que el seu mitjà de transport produeix només el 8,6% del CO2 que produeix l'avió

VilaWeb
Redacció
27.05.2021 - 16:20
Actualització: 27.05.2021 - 20:54

Els viatges en zepelí es podrien reactivar aviat. L’empresa britànica Hybrid Air Vehicles s’ha proposat d’obrir a partir del 2025 una sèrie de rutes de curta distància amb el nou dirigible Airlander 10, que inclou el trajecte entre Barcelona i Palma.

Els viatges en zepelí es podrien reactivar aviat. L’empresa britànica Hybrid Air Vehicles s’ha proposat d’obrir el 2025 un seguit de rutes de curta distància amb el nou dirigible Airlander 10. Un d’aquests trajectes seria BarcelonaPalma.

El gran atractiu és que aquest mitjà de transport, amb capacitat per a noranta passatgers, contamina molt menys que no els avions comercials. La companyia ha determinat que el temps total de viatge és gairebé el mateix, poc més de quatre hores si es calcula el trajecte de centre a centre de les ciutats, però l’Airlander 10 produeix tan sols el 8,6% del CO2 que produeix un avió. El zepelí expulsa 4,54 kg de CO2 per passatger i l’avió, 52,8. A més, la companyia prepara una opció totalment elèctrica per al 2030, que proporcionaria viatges sense emissions.

De la mateixa manera, en comparació amb els transbordadors, trobem que hi ha una quantitat similar de CO2 per passatger, però el recorregut es fa en la meitat de temps: quatre hores i mitja en lloc de gairebé deu del vaixell.

Entre les propostes que ha anunciat l’empresa aquesta setmana també hi ha la connexió entre Belfast, al nord d’Irlanda, i la ciutat anglesa de Liverpool; entre Oslo (Noruega) i Estocolm (Suècia); i entre Seattle (EUA) i Vancouver (Canadà). Totes són rutes entre dos-cents i quatre-cents quilòmetres de distància.

Els zepelins van viure l’època daurada durant les tres primeres dècades del segle XX, fins a l’incendi del Dirigible Hindenburg el 1937. D’ençà de llavors, han tingut una funció secundària dins el món del transport, amb aplicacions especialment en la publicitat, però no en el transport de mercaderies ni en el de passatgers. No obstant això, en pocs anys tot podria canviar i tornar a solcar el cel com feien fa un segle.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any