ACN Barcelona.-Robert Brufau inicia aquest 2019 una nova etapa com a director de L’Auditori, una institució en la qual ha exercit l’última dècada com a gestor cultural i responsable dels cicles propis. Aquest violoncel·lista professional dirigirà els propers quatre anys les línies artístiques del centre musical més gran de Barcelona. En una entrevista amb l’ACN, ha apostat per convertir L’Auditori en un “altaveu de la modernitat musical”, incorporant-t’hi també l’OBC, i unificant el discurs artístic. La propera temporada s’empeltarà ja d’aquesta concepció i commemorarà el 250è aniversari de Beethoven “des de la modernitat”. Preguntat sobre si el Ministeri de Cultura hauria de participar econòmicament en l’equipament, considera que la “projecció internacional” i el fet que sigui un equipament únic a l’Estat farien que fos “normal”.

Brufau destaca que L’Auditori és un projecte “consolidat” i demana no “menystenir” els 21 milions d’euros de pressupost de l’equipament, amb un Consorci format actualment per la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona. Amb tot, explica a l’ACN que la incorporació d’aportacions del Ministeri de Cultura en permetria una “consolidació plena”. Artífex d’una progressiva interlocució amb altres equipaments i festivals, el repte del nou director és fer-ho ara extensiu a tot l’equipament, inclosa l’OBC, que s’ha d’empeltar de la “realitat complexa i rica de L’Auditori”. El primer projecte on traspuarà aquesta filosofia és la celebració de l’any Beethoven, que tindrà una “visió polièdrica”, incorporant no només el repertori clàssic, sinó fent una relectura actual. Concretament, avança un “projecte ambiciós de música de cambra”, així com la participació d’artistes sonors de rellevància mundial i la implicació del Museu de la Música, la Banda Municipal, la mateixa OBC i la temporada de Cambra, entre d’altres. Formar part de l’imaginari col·lectiuSegons ha expressat Brufau a l’ACN, L’Auditori està “molt ben relacionat a nivell internacional” i forma part de l’ecosistema dels grans auditoris europeus. Tot i així, reconeix que a nivell local encara no acaben de formar part de “l’imaginari col·lectiu” com altres institucions històriques. “Lògic, perquè tenim 20 anys, però els hem de reivindicar”, ha reblat.Amb més de 500 concerts i mig milió de públic cada any, el director certifica que les línies mestres han d’incloure des de la música antiga fins a l’electrònica, formant part de les principals agendes i artistes del circuit internacional. Per al futur, Brufau es fixa com a objectiu arribar a un públic més jove especialment i posa d’exemple la programació de simfònic, el corpus principal de l’OBC. “L’ocupació ronda el 70%. És molt bona però encara hi ha un 30% de l’aforament disponible”, especifica. En aquest sentit, assegura que L’Auditori ha de ser “agressiu i valent”. “Si som públics, hem d’apostar-hi”, ha conclòs.

Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot

Si podeu llegir VilaWeb és perquè milers de persones en són subscriptors i fan possible que la feina de la redacció arribe a les vostres pantalles.

Vosaltres podeu unir-vos-hi també i fer, amb el vostre compromís, que aquest diari siga més lliure i independent. Perquè és molt difícil de sostenir un esforç editorial del nivell de VilaWeb, únicament amb la publicitat.

Som un mitjà que demostra que el periodisme és un combat diari per millorar la societat i que està disposat sempre a prendre qualsevol risc per a complir aquest objectiu. Amb rigor, amb qualitat i amb passió. Sense reserves.

Per a vosaltres fer-vos subscriptor és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Vicent Partal
Director de VilaWeb