Repsol signa un acord amb Veneçuela per a promoure inversions i la cooperació en electricitat i hidrocarburs

  • Les parts fixen una “agenda energètica” amb la mirada posada en el 2050

VilaWeb
17.06.2026 - 10:18
Actualització: 17.06.2026 - 10:31

La petroliera espanyola Repsol ha signat un memoràndum d’entesa amb la companyia estatal veneçolana PDVSA amb uns quants acords per a promoure la inversió estrangera i enfortir les “relacions de cooperació mútua” en àmbits com el dels hidrocarburs, l’electricitat i la petroquímica, segons que ha informat el govern veneçolà en un comunicat.

El document el van signar ahir el president de PDVSA, Héctor Obregón, i el membre del comitè executiu de Repsol Francisco Gea Pascual de Riquelme, en un acte en el Palau de Miraflores de Caracas amb la presència de la presidenta veneçolana, Delcy Rodríguez. El text també tracta “l’accés global a l’energia i el desenvolupament sostenible” a Veneçuela amb una “agenda energètica” que es projecti fins el 2050.

Per part de Repsol, detalla el comunicat, el conseller delegat, Josu Jon Imaz, ha recordat que la seva companyia havia estat present a Veneçuela durant més de trenta anys i ha reafirmat que els hidrocarburs eren clau per al desenvolupament del país, per la qual cosa s’ha mostrat “compromès” a invertir-hi.

La petroliera, diu l’executiu veneçolà, es planteja contribuir a l’estabilització i el creixement econòmic mitjançant la producció de gas, i vol augmentar la seva inversió d’estabilització de gas i futurs projectes.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor