Rècord al metro i bus de l’àrea metropolitana de Barcelona, amb més de 373 milions de passatgers

  • Suma gairebé dotze milions de nous viatgers durant el primer semestre de l’any

VilaWeb
ACN
22.07.2019 - 13:22
Actualització: 22.07.2019 - 14:31

Entre el gener i el juny d’aquest 2019, el metro i bus gestionats per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) han assolit la xifra històrica de 373,65 milions de viatgers. La dada significa un increment del 3,3% respecte el primer semestre del 2018, amb 11,84 milions de nous viatgers.

El període de creixement coincideix amb l’increment d’oferta de serveis, amb vint noves línies Exprés i Metrobús. ‘Amb les millores i novetats que estem duent a terme, el transport metropolità encara té molt de recorregut i aquest ha de ser el gran facilitador del canvi d’hàbits en termes de mobilitat i sostenibilitat’, ha destacat el vicepresident de mobilitat i transport en funcions de l’AMB, Antoni Poveda.

Pel que fa específicament al metro i bus de gestió directe a través de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), els sis primers mesos de l’any han registrat 322,75 milions de passatgers. La dada és un 2,7% superior que el mateix període de l’any anterior, amb 8,49 milions de viatgers nous. En el cas de la xarxa de metro, l’increment ha estat de l’1,8% mentre que als autobusos regulars ha estat del 4,5%. En paral•lel, els serveis de bus de gestió indirecta de l’AMB han registrat 50,90 milions de viatgers, xifra que representa un increment del 7% respecte l’any passat (+3,35 milions de passatgers). En el cas dels serveis Aerobús i Barcelona City Tour, han crescut un 2,8% i un 13,1%, respectivament.

Analitzant el registre per territoris, l’AMB destaca els increments de passatgers de l’11,6% i 11% a les línies diürnes de Castelldefels i a la de Gavà i Viladecans, així com també un creixement del 7,5% a la línia del Barcelonès nord. L’AMB ressalta que l’increment general de viatgers transportats respecte a l’any anterior suposa un estalvi mediambiental en emissions de 6.335 tones de CO2, 0,65 tones de PM i 19,81 tones de NOX en comparació amb si aquests viatges s’haguessin fet en vehicle privat.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any