El Rec.0 celebra deu anys d’història i torna a transformar el barri igualadí

  • Del 6 al 9 de novembre el barri igualadí torna a acollir el festival de moda, gastronomia i cultura

VilaWeb
Redacció
05.11.2019 - 21:50
Actualització: 06.11.2019 - 21:53

El Rec.0 Experimental Stores, el festival de botigues efímeres de moda més important d’Europa, celebra a partir d’avui deu anys d’existència. I enguany presenta més components culturals i reivindicatius que mai.

Dues vegades l’any, el barri del Rec d’Igualada es transforma en un gran aparador de moda amb motiu de la fira Rec.0 que s’allargarà fins dissabte. Les antigues adoberies són ocupades per una vuitantena de marques de moda i dissenyadors emergents que converteixen els espais en botigues efímeres. I els carrers del barri s’omplen de cultura, gastronomia i moda.

Rec Igualda

Deu anys d’història

Fa deu anys, el barri del Rec passava un mal moment. Era un espai industrial amb molts edificis en desús. Llavors, un grup de sis persones compromeses amb el barri van decidir d’organitzar aquest festival per fer-lo a conèixer al màxim de gent i vincular-lo amb la creativitat de la moda. Deu anys després, aquest primer objectiu ja s’ha aconseguit, el Rec és àmpliament conegut per la seva proposta creativa.

L’altre objectiu era donar vida al barri, i cada vegada és més a prop: al Rec ja s’hi han instal·lat una vintena d’empreses i projectes innovadors, a més d’hotels i restaurants.

‘És clar que el dia que el barri sigui viscut, com diem, i ple de vida tot l’any, el Rec.0 ja no tindrà sentit’, explica Cristina Domènech, organitzadora del festival, en una entrevista a Surt de Casa. ‘El Rec.0 va néixer per morir i el dia que això passi voldrà dir que s’haurà complert l’objectiu pel qual va néixer i és que el barri sigui vist d’una altra manera i això comporti que s’ompli de vida tot l’any’, afegeix.

Moda, gastronomia i cultura es donen la mà

Des de bon començament, el Rec.0 ha estat un aparador de la moda emergent, però aquests últims anys grans marques com Adidas, Converse, Levi’s, Mango i Pepe Jeans s’hi han unit. Amb tot, el projecte continua comptant amb el disseny més independent.

La gastronomia tornarà amb el Rec Street Food, amb una oferta gastronòmica variada que pretén reflectir cuines d’arreu. En total, hi haurà vint-i-quatre furgoteques repartides per les cinc zones del circuit del Rec.0, juntament amb deu restaurants efímers.

Rec.0

L’agenda cultural és cada vegada més completa. Aquests dies hi actuaran, per exemple, Joan Colomo, Beth, Maria Freixas i Senyora Oca. També hi ha previst el Rec Battle, la primera lluita de rap del festival. A més, hi haurà exposicions i conferències.

Entre les novetats d’enguany hi ha La Sportiva, una zona d’escalada pròpia. I també s’ha aconseguit un vincle més estret amb la ciutat d’Igualada: per exemple, s’ha arribat a un acord amb el Festival Zoom per fer un petit cinema; i també amb Igualada Comerç, que dissabte portarà al Rec un gran espai de botigues de la ciutat.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any