22.06.2026 - 19:19
|
Actualització: 23.06.2026 - 16:23
El país està immers en una onada de calor intensa que afecta bona part dels indrets amb temperatures molt elevades, nits tòrrides i un ambient especialment sufocant.
L’episodi ha activat els avisos per risc meteorològic i els dispositius d’emergència per l’impacte que pot tenir sobre la salut i el perill d’incendis.
Segons les previsions meteorològiques, avui s’assolirà el punt culminant d’aquesta situació, amb màximes que poden superar fàcilment els 40 graus a l’interior i una xafogor molt marcada al litoral. Les temperatures nocturnes també es mantindran molt altes, amb nits tropicals i fins i tot tòrrides en alguns indrets. És
Segons la previsió, l’episodi s’allargarà almenys fins demà dimecres a les 20.00, d’acord amb el Meteocat. A partir d’aquest moment es pot començar a notar una temperatura més fresca, tot i que la recuperació dels valors més normals podria ser progressiva i no immediata.
Així doncs, l’onada de calor no començarà a apaivagar-se fins demà dimecres, després d’uns quants dies especialment crítics que coincideixen amb la revetlla de Sant Joan i amb un context de risc afegit per la combinació de calor extrema i sequedat ambiental, cosa que posa en alerta els bombers pel risc elevat d’incendis.