17.08.2026 - 12:26
El president Carles Puigdemont ha dit que les víctimes dels atemptats gihadistes del 17 d’agost de 2017 “mereixen el dret de saber tota la veritat relacionada amb el cas” i ha afegit que no ho han tingut gens fàcil.
En un missatge a X, Puigdemont, que presidia la Generalitat quan hi va haver els atemptats, ha destacat l’eficàcia dels Mossos d’Esquadra i la resposta exemplar de tota la ciutadania, inclosa la “condemna contundent i inequívoca” de les associacions musulmanes de Catalunya.
“Tampoc no oblidarem mai els vincles comprovats entre els serveis d’informació i policíacs espanyols i l’imam que va ser el cervell de l’operació”, ha continuat.
Puigdemont ha assegurat que la immensa majoria dels ciutadans vol viure en pau, però que “una petita minoria, radicalitzada i fanatitzada per ments criminals, és capaç de fer molt de mal en un moment determinat”.
Per això, ha defensat la necessitat d’actuar preventivament: “Cal millorar la informació i la formació policíaques, actuar a les presons i apartar de la nostra societat aquells qui venen a predicar odi i violència.”