03.08.2026 - 20:28
|
Actualització: 03.08.2026 - 20:59
Protecció Civil ha activat aquesta tarda el pla especial d’emergències per inundacions (Inuncat) en fase d’alerta per la previsió de pluges fortes a les comarques del nord-est del Principat a partir de demà, dimarts, a migdia.
L’alerta respon a l’actualització del pronòstic del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC). Protecció Civil ha demanat a la població que extremi la prudència en els desplaçaments i en les activitats a l’aire lliure.
Al País Valencià, l’AEMET també confirma l’arribada de la pluja demà a partir de migdia. La temperatura serà elevada, però es preveu pluja intensa sobretot a les comarques del nord-est.
03/08 11:24 AVISOS HOY Y MAÑANA | Comunitat Valenciana: temperaturas máximas, lluvias y tormentas. Nivel máximo de aviso: amarillo.
Actualizaciones en https://t.co/R3Fs2JzKgr pic.twitter.com/UBJ0kBMW5v— AEMET Comunitat Valenciana (@AEMET_CValencia) August 3, 2026
Previsió de tempesta i calamarsa en uns quants indrets
Segons el Servei Meteorològic de Catalunya, les comarques amb més probabilitat de superar els vint litres per metre quadrat en trenta minuts són el Ripollès, la Garrotxa i Osona, a cavall entre les demarcacions de Girona i Barcelona. Els ruixats podrien anar acompanyats de tempesta i, localment, de calamarsa.
També es podrien veure afectades les comarques del pre-litoral de Barcelona, del pre-litoral de Tarragona, la Catalunya Central i l’extrem sud del Principat.
Activada l'alerta del pla #INUNCAT per la previsió de pluges fortes dimarts a la tarda sobretot al nord-est
✅Es demana molta prudència en els desplaçaments i en les activitats previstes a l’aire lliure#alertacat
Més ℹ️ https://t.co/Mve8AOHHuX pic.twitter.com/Wyn5LmlalH
— Protecció civil (@emergenciescat) August 3, 2026
Pluja acumulada les darreres hores
L’alerta té lloc després d’una tarda marcada per precipitacions amb tempesta i vent violent, especialment a les comarques del Solsonès, el Berguedà i la Cerdanya. El Servei Meteorològic ha emès avís per fort vent, calamarsa i, fins i tot, tornados en aquestes zones.
Fins ara, s’han acumulat 27,3 litres a Guixers (Solsonès), 17 litres a Gisclareny (Berguedà), 14,7 a Lladurs (Solsonès) i 14,6 a Navès (Solsonès). Tanmateix, no s’ha rebut cap trucada al telèfon d’emergències 112 relativa a incidències per la pluja.
Les autoritats han recomanat de netejar embornals i baixants per facilitar l’evacuació de l’aigua, allunyar-se de rius, rieres i barrancs, evitar travessar zones inundades i no desplaçar-se en vehicle quan plogui amb força.