Fes-te subscriptor de VilaWeb

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros el mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n'hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots? Fes-te'n subscriptor ací.

La notícia de la inhabilitació del president de la Generalitat, Quim Torra, ha fet la volta al món i ja ha estat recollida per diversos mitjans internacionals. A Europa, mitjans francesos com Le Monde i Le Figaro recullen l’article de l’Agència France Press que titula ‘Espanya: confirmen la inelegibilitat i destitució del president regional català’. També n’informa el diari alemany Süddeutsche Zeitung, amb el titular ‘El cap de govern de Catalunya és destituït del seu càrrec’; el diari neerlandès Nos, amb el titular ‘El jutge destitueix el líder català Torra, aplanant el camí a eleccions anticipades’, i els portuguesos Jornal de Noticias i Diário de Noticias, amb la peça d’agències titulada ‘El Tribunal Suprem espanyol confirma la inhabilitació de Quim Torra’, i Público, amb l’article ‘El Tribunal Suprem confirma la inhabilitació del president de Catalunya’.

El diari britànic The Guardian n’informa amb el titular ‘El Tribunal Suprem espanyol ratifica la inhabilitació del dirigent català’ i l’escocès The National titula ‘El president català Quim Torra és apartat del càrrec durant 18 mesos’. A Rússia, l’edició internacional de Russia Today publica ‘El Tribunal Suprem espanyol confirma que el líder català Quim Torra es veurà obligat a dimitir, fet que probablement desencadenarà les eleccions.’

Als Estats Units se n’han fet ressò diaris com The Washington Post –amb la notícia d’Associated Press titulada ‘El Tribunal Suprem espanyol aparta el cap de govern català del càrrec’– i The New York Times, que titula ‘La justícia espanyola ratifica la inhabilitació del dirigent català’. Els canadencs The Globe and Mail i The National Post publiquen la notícia de Reuters, que el primer titula amb ‘El Tribunal Suprem espanyol ratifica la inhabilitació del dirigent català Quim Torra’ i el segon ‘Confirmen la condemna per al dirigent de Catalunya, s’acosten eleccions’.

A l’Argentina, Clarín publica ‘El Tribunal Suprem espanyol inhabilita el president de Catalunya, Quim Torra’ i a Xile, el diari El Mercurio publica la notícia amb el titular ‘El Tribunal Suprem d’Espanya confirma la inhabilitació del president de Catalunya, Quim Torra’. El mexicà El Milenio publica ‘El Tribunal Suprem d’Espanya confirma la inhabilitació al president català Quim Torra’ i el peruà El Comercio publica ‘El Tribunal Suprem d’Espanya inhabilita Quim Torra com a president de Catalunya’.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.