Portbou denuncia que Renfe ven bitllets cap a la Catalunya Nord malgrat que la frontera està tancada a conseqüència de l’estat d’alarma. El problema és que ‘no dóna cap alternativa’ una vegada els passatgers arriben a l’estació alt-empordanesa, on el tren acaba el trajecte. Això fa que desenes de persones hagin de recórrer a peu els set quilòmetres entre Portbou i Cervera de la Marenda, la primera estació de la Catalunya Nord, per continuar el trajecte. Anit un grup de set turistes –quatre suïssos i tres francesos– van dormir als baixos de l’ajuntament, segons que va explicar Ràdio Girona i han confirmat fonts municipals a l’ACN. De fet, el mateix batlle, Xavi Barranco, ha estat qui els ha traslladat al Rosselló avui al matí amb furgoneta.

Passatgers amb maletes per la carretera que connecta Portbou amb Cervera de la Marenda. Aquesta és la realitat que, segons el batlle de Portbou, Xavi Barranco es viu a la localitat arran del tancament de la frontera. Es queixa que molts tenen un bitllet de Renfe per a anar a la Catalunya Nord, però que han d’estar-se a Portbou perquè el tren no continua.

El batlle exigeix que es deixin de vendre bitllets ‘immediatament’ perquè, si no, es trobaran aquesta situació cada dia, car l’operadora de trens francesa SNCF ha prohibit que els combois entrin a l’estat francès. Renfe ha confirmat que ja s’ha aturat la venda a internet i a les taquilles, tot i que reconeix que les màquines de les estacions funcionen amb un sistema diferent i és possible que encara se n’expedeixin.

Què hi diu Renfe?

Arran de la publicació d’aquesta notícia, Renfe ha enviat un comunicat dient que demana disculpes ‘per les molèsties i inconvenients’ que van patir aquests viatgers; que des del dimecres informa que els serveis de les línies R11 i R13 no arriben fins a la Tor de Querol ni a Cervera de la Marenda i que també van donar l’ordre d’anul·lar la venda de bitllets a aquestes destinacions. Però és clar que això no va funcionar, perquè hi va haver viatgers que en van poder comprar. ‘Aquesta acció no es automàtica i s’han de seguir una sèrie de passos per dur-ho a terme. La situació que estem patint fa que aquest processos, malauradament, s’alenteixin’, diu Renfe, que diu que sobre el fet que els afectats no poguessin ni tan sols dormir a l’estació, no hi poden fer res perquè no és responsabilitat seva, perquè la instal·lació és d’Adif.

VilaWeb necessita el vostre suport

El dret d'informació és indiscutible i, en dies com aquests que vivim, que tothom hi pugui tenir accés és més necessari que mai. A VilaWeb treballem de sempre per donar la millor informació possible amb accés lliure, sense barreres de pagament. Simplement demanem als qui pugueu i vulgueu pagar que ens ajudeu fent-vos-en subscriptors, per poder garantir la continuïtat i la independència del diari.

Trobareu més informació sobre les subscripcions en aquesta pàgina.

 

Vicent Partal
Director de VilaWeb