13.09.2026 - 09:19
|
Actualització: 13.09.2026 - 22:09
La policia espanyola trasllada aquest matí centenars d’emigrants que fins ara restaven dormint al carrer a Ceuta a un nou espai habilitat, segons que han informat fonts policials a Efe. L’operació pretén evitar que continuïn dormint a la intempèrie i s’ha començat a primera hora de la jornada.
Els emigrants són traslladats des de l’emplaçament de Loma Colmenar cap a unes tendes que han estat habilitades al costat de l’antiga presó dels Rosales. Segons les mateixes fonts, aquests espais provisionals haurien de permetre’ls de resguardar-se mentre esperen la seva situació administrativa.
Moment d’incertesa entre els emigrants
El desplaçament ha causat moments d’incertesa entre el col·lectiu de persones que esperaven a Loma Colmenar, una plaça dins el recinte habilitat a la zona. Molts restaven pendents de poder accedir a una solució residencial després d’haver passat dies, fins i tot setmanes, dormint a la intempèrie.
La policia espanyola no ha concretat quant de temps es mantindran en aquestes tendes ni l’evolució del dispositiu.