Denuncien un socorrista de Calp que va maltractar una banyista perquè li parlava en català

  • El treballador va dir a la dona que era una poca-vergonya, li va indicar de males maneres que parlés en castellà i la va perseguir un tros amb la mateixa actitud

VilaWeb
Redacció
15.09.2021 - 15:51
Actualització: 15.09.2021 - 20:48

La Plataforma per la Llengua ha denunciat a l’Oficina de Drets Lingüístics de la Generalitat i a l’Ajuntament de Calp un socorrista de la platja de la Fossa per haver maltractat una banyista que s’hi havia adreçat en català. L’home va dir-li “pocavergonya”, li va demanar de males maneres que parlés en castellà i la va seguir un tros amb la mateixa actitud.

El cas, segons que ha difós avui la plataforma, va passar el primer d’agost, quan la dona va anar a rentar-se els peus a unes fonts de la platja que no funcionaven. Quan va comunicar la incidència en català a un socorrista, ell li va respondre en to violent, segons que explica l’entitat. “En castellà, senyora!“, li va dir. La dona li va recordar aleshores el seu dret de parlar en català, va considerar que era un maleducat i se’n va anar. Aleshores, segons la denúncia de la plataforma, el socorrista va seguir-la i, bo i cridant, li va continuar dient: “Poca-vergonya! En castellà! Que no té vergonya!”

Per tot això, la Plataforma per la Llengua ha presentat una reclamació davant l’Oficina de Drets Lingüístics per l’actitud del socorrista i ha demanat a l’Ajuntament de Calp d’aplicar una sanció d’acord amb el contracte de l’empresa concessionària del servei. La plataforma recorda que l’ús normal del català és reconegut per l’estatut d’autonomia i per la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià i, per tant, també de l’administració local.

La Plataforma per la Llengua recorda que el català és la llengua pròpia i tradicional de Calp i la llengua utilitzada per molts dels veïns de la població. Consegüentment, és inclòs dins dels termes municipals de predomini lingüístic, segons la mateixa llei. Afegeix que les empreses concessionàries de serveis de socorrisme tenen per contracte que han de considerar falta greu el maltractament de paraula o obra als usuaris del servei. Tal com conclou la plataforma, l’incompliment dels drets de la ciutadania per part d’un treballador d’una empresa concessionària de l’Ajuntament de Calp representa un acte de maltractament i d’insult i pot ser penalitzat com a “falta greu“.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any