Tanca el MWC més fred i buit: “Esperem que hagi valgut la pena”

  • Els expositors admeten que el congrés ha acollit poca gent però alguns han pogut fer millors contactes

VilaWeb
ACN
01.07.2021 - 16:41
Actualització: 01.07.2021 - 16:48

El primer Mobile World Congress d’ençà de la pandèmia tanca portes avui després d’uns dies d’ambient enrarit a Fira de Barcelona sense els habituals passadissos plens ni les cues per mirar les últimes novetats tecnològiques, impensables en època covid. “No hem vist massa gent, tenim un estand molt bonic, però no gaires visitants”, admet Mateusz Debicki, cap de vendes de la polonesa MaxCom. La seva companyia ha pogut parlar amb “potencials clients” i confia a concretar algun negoci aviat. “Esperem que haurà valgut la pena venir”, afirma. Per John Choi, de la sud-coreana TestWorks, fer el viatge va ser una decisió difícil, però ja compensa, malgrat el públic reduït. “Tenim molt temps per parlar de negocis amb els clients”, diu.

MaxCom, especialitzada en terminals mòbils per a persones grans, havia vingut en edicions anteriors. Aquest 2021, comptava amb un estand al Hall 3, un dels principals, prop de grans marques com Orange o Telefónica o els espais institucionals dels governs d’Itàlia, l’estat espanyol o Catalunya.

“Sempre és bo intentar trobar oportunitats”, assenyala Debicki, tot i admetre que li ha sabut greu no poder treure més suc de l’experiència al Mobile. “Està bastant buit, altres anys, al matí, els carrers estaven plens a vessar, i no et podies moure entre els estands. Ara hi ha poca gent, i és la mateixa que ve del dia anterior”, reconeix.

Un dels expositors presents a l’estand de la Generalitat és Brand Your Shoes, una empresa de Vic que imprimeix per encàrrec el logotip de qualsevol companyia al calçat esportiu, moltes d’elles multinacionals tecnològiques. La companyia ha treballat per Google, Honda, Twitter i la mateixa GSMA, entre moltes altres. El seu director, Guillem Soldevila, constata que en l’edició d’enguany no hi ha hagut el volum de visitants i expositors d’altres anys. No obstant això, fa un balanç positiu d’aquests quatre dies i insisteix que calia assistir-hi. “Havíem de ser-hi, sempre dic que el Mobile és el millor que ha passat a Catalunya i Barcelona des dels Jocs Olímpics”, assenyala Soldevila.

El directiu de la companyia considera, a més, que és una fira que “fa de pont entre Estats Units i Àsia” i subratlla que és “la fira més important del món a nivell tecnològic”. Pel sud-coreà John Choi, que ha estat seleccionat pel govern del seu país per viatjar a Catalunya, l’oportunitat de ser al MWC és molt bona, malgrat la manca de públic. “Per ara ens val molt la pena, perquè tenim molt temps per parlar de negocis amb els nostres clients”, ha explicat.

A més, l’empresa emergent sud-coreana, especialitzada en intel·ligència artificial, ha pogut aprofitar el Mobile per reunir-se amb uns dos-cents potencials clients i altres empreses emergents. “És una bona oportunitat per veure com podem col·laborar”.

Tot i que hi ha uns set-cents expositors, molts d’ells internacionals, el públic és majoritàriament local. La menor presència de visitants estrangers també ha permès a Brand Your Shoes de fer nous contactes més locals, ja que va néixer molt encarada a nivell internacional i de fet exporta més del 70% de la seva producció. “Hem tingut més visitants empresaris catalans, que també és important per a nosaltres, i que ens coneguin”, continua Soldevila. De fet, aquesta setmana ha pogut tancar acords amb companyies més locals.

Per la seva banda, i malgrat el menor públic, el responsable de vendes de l’empresa polonesa MaxCom veu positiu ser a Barcelona. “Ens hem de recuperar el més aviat possible, i portarà temps tornar a la normalitat i veure fires de les mides habituals, però sempre és bo començar per alguna cosa”, destaca. Sobre això, avisa que si l’organització del MWC hagués esperat a trobar unes condicions òptimes com les d’edicions anteriors, no les hagués trobat en molt de temps.

De fet, Soldevila es felicita per la bona organització del congrés i per les mesures que ha pres per evitar els contagis de covid, com l’obligatorietat de fer controls d’antígens a tots els assistents cada tres dies. “És el signe dels nostres temps, hem de fer tests, complir les normes… és dur però tothom ho entén, i esperem que valdrà la pena haver vingut, veurem”, conclou el polonès Mateusz Debicki.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any