S’ha mort l’escriptor Luis Goytisolo a 91 anys

  • La Reial Acadèmia Espanyola, de la qual era membre acadèmic, n'ha anunciat el traspàs

VilaWeb
14.07.2026 - 09:19
Actualització: 14.07.2026 - 10:12

L’escriptor barceloní Luis Goytisolo es va morir diumenge a 91 any, segons que ha informat la Reial Acadèmia Espanyola (RAE) de la llengua, de la qual era membre acadèmic d’ençà del 1995. Goytisolo, pertanyent a una nissaga destacada d’escriptors, es va morir a Vimbodí i Poblet (Conca de Barberà), on vivia.

L’autor deixa una obra literària extensa, amb la tetralogia Antagonía com a peça principal. Aquesta sèrie la formen els volums Recuento, Los verdes de mayo hasta el mar, La cólera de Aquilles i Teoría del conocimiento. Goytisolo també va col·laborar amb mitjans de comunicació i va recopilar part de la seva obra assagística a El porvenir de la palabra (2002).

Durant la carrera, va rebre uns quants guardons, entre els quals hi ha el Premio Nacional de les lletres espanyol, que li fou atorgat el 2013.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor