Mor atropellat per un camió un home que fugia de l’ICE a Florida

  • És la tercera persona que mor en pocs dies en un incident relacionat amb l'ICE

VilaWeb
15.07.2026 - 08:28
Actualització: 15.07.2026 - 09:41

Un home ha mort atropellat per un camió mentre fugia a peu d’agents del Servei d’Immigració i Control de Duanes (ICE) dels Estats Units a l’estat de Florida, segons que han informat les autoritats. Els fets han passat a les 6.42 (12.42, hora catalana) a la localitat de St. Augustine.

Segons un portaveu de la Patrulla de Carreteres de Florida (FHP), agents de l’ICE i d’Investigacions de Seguretat Nacional (HSI) van localitzar un grup de persones dins un vehicle en un aparcament. Quatre ocupants del vehicle van fugir corrents. Un d’ells, diuen, va travessar la carretera estatal 16 i es va situar davant un camió amb remolc, que el va atropellar al carril dret. L’home va morir arran de l’impacte.

L’ICE també ha confirmat la mort de l’home, que ha dit que era de nacionalitat mexicana. En un comunicat, diu que les forces de seguretat del Departament de Seguretat Nacional (DHS) duien a terme un operatiu prop de St. Johns, a Florida, i que tant la Patrulla de Carreteres de Florida com l’HSI investigaven els fets. També ha dit que facilitaria més informació quan estigui disponible.

Fa pocs dies, dues persones més, una de nacionalitat colombiana i una altra de mexicana, van morir per trets de l’ICE en dues actuacions separades als estats de Maine i Texas.

Poques hores després dels fets, i abans que les autoritats en fessin una comunicació pública, l’ICE va anunciar que havia ordenat de suspendre temporalment les detencions de vehicles durant els operatius a tot arreu dels Estats Units. La mesura pretén permetre una formació addicional dels agents sobre aquest tipus d’intervencions i no s’aplica als casos que impliquen presumptes delinqüents d’alt risc.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor