
Per: Vicent Partal


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
El 14 de novembre de 2013, quan es començava a parlar d’allò que acabà essent la consulta del 9-N, Narcís Serra, dirigent socialista que ha estat assenyalat sempre com el ministre que va reformar l’exèrcit espanyol, va pensar que havia d’opinar. I va dir públicament que no hi havia cap possibilitat de colpisme. La frase exacta va ser aquesta: “Espanya ja té una gran maduresa democràtica i a ningú no li passaria pel cap de recórrer a la força per resoldre un problema entre Catalunya i Espanya, però en qualsevol cas tenim la garantia que l’exèrcit farà allò que digui el govern perquè ha canviat des de la transició i avui és un cos absolutament democràtic.”
És evident que Serra s’equivocava dient que ningú no pensaria en la violència. Com s’ha demostrat. Però és que, en vista de tot això que hem anat sabent aquests darrers dies, també s’equivocava molt respecte del colpisme de l’exèrcit.
Parlem, ho recorde, del novembre del 2013, fa set anys. I si ho dic és per a remarcar que aleshores un dels dirigents importants d’aquell exèrcit era el general de divisió Francisco Beca, l’home a qui ara han enxampat un seguit de comentaris en un xat de WhastApp, difosos pels col·legues d’InfoLibre. El missatge que s’ha fet més conegut és un en què proposa d’afusellar vint-i-sis milions de ciutadans. Però en aquest grup n’hi ha molts més, de missatges, escrits per ell i per molts dels alts comandaments de la dinovena promoció de l’exèrcit de l’aire espanyol. N’hi ha algun en què fins i tot es demana de bombardar la seu de l’Assemblea Nacional Catalana i també hi ha un àudio en què els saluda el dirigent de Vox.
El xat en qüestió no és cap anècdota ni cap fet aïllat. No cal anar gaire lluny: el cap de setmana passat també es va saber, per exemple, que setanta-tres comandaments retirats de l’exèrcit de terra, pertanyents a la vint-i-tresena promoció de l’Acadèmia General Militar –i la xifra vol dir que són la meitat dels components–, havien escrit una carta a Felipe de Borbó en què deien que calia prendre mesures contra el govern espanyol actual, que qualificaven de “socialcomunista i etarra”. Entre els signants, alguns noms il·lustres, com ara el tinent general José María Fernández-Bastarreche, que va manar tot el personal de terra, i Pedro María Andreu Gallardo, que es va fer famós i va ser posat d’exemple quan va dirigir l’assalt a l’illa marroquina de Perejil, ordenat per José María Aznar.
Els lectors que tinguen uns quants anys deuen haver sentit el sonsonet de la democratització de l’exèrcit espanyol, com aquell qui diu, de sempre. D’ençà del 1982, si més no, quan l’arribada de Felipe González al govern espanyol va inaugurar, en teoria, la nova Espanya. Si teniu més de trenta-vuit anys, doncs, us deuen haver dit una vegada i una altra que això del colpisme militar a Espanya ja no existeix i que les forces armades, gràcies a la tasca de Narcís Serra molt particularment, eren i són evidentment democràtiques. De manera que, en vista de proves tan contundents com el xat i la carta de què us parlava adés, m’imagine que ara no podeu sinó pensar, lògicament, que algú us enganyava.
Perquè en realitat l’exèrcit espanyol no ha canviat, com no ha canviat la judicatura, com no ha canviat el servei exterior, com no ha canviat l’alt funcionariat, com no han canviat tantes i tantes coses en la maquinària profunda del poder de l’estat espanyol.
I aquesta és la cosa que avui, el 2020, ens hauria de fer reflexionar especialment als, diguem-ne, perifèrics. I encara més especialment als d’una certa edat.
Perquè molts deveu recordar que als anys vuitanta i noranta ens deien que els particularismes els havíem d’aparcar un temps per concentrar tot l’esforç a canviar l’estat. Si en aquella època el lector era socialista, per exemple, deu recordar perfectament com van desbaratar el caràcter nacional primigeni del PSPV o el PSC, servint-se d’aquest argument. I per tant deveu constatar de manera indiscutible la pèrdua de temps i l’engany en què ha consistit això de treballar per resoldre Espanya. I quan dic que ho deveu constatar ho dic, evidentment, perquè, vist tot això que hem vist, és evident que ja no cal perdre més temps, ni tan sols si les sigles són unes altres. Simplement, amb Espanya no hi ha res a fer.
44 comentaris dels subscriptors

Josep Usó
03.12.2020 | 22:11
L’estafa de la Transición es palesa en un titular que va aparèixer en alguna revista dels anys setanta, poc després de la Revolució dels clavells que a Portugal va acabar amb la dictadura de Oliveira Salazar i Marcelo Caetano. Venia a dir que era curiosa una revolució que havia causat menys víctimes (4) que la encara incipient Transició. Des de llavors fins al final dels anys vuitanta, els morts a Espanya van augmentar molt. I sempre amb impunitat, quan eren víctimes de la ultradreta. I fins avui.

JAUME GUIU
03.12.2020 | 22:19
Bona nit, aquests energúmens encara ens faran mal amb les”joguines” que, per pebrots, els hem pagat entre tots, ja té collons la cosa…

Josep Almar
03.12.2020 | 22:27
I la OTAN?
Farà com els buròcrates de Brussel·les ?
Veig molt malament Espanya com perquè es pugui millorar res. I la decepció amb Europa va creixent…
Com diu la cançó : que tinguem sort !

Jordi Pedemonte
03.12.2020 | 22:31
Ara mateix, el problema no és Espanya, som nosaltres. Estem en mans d’espanyols que ens diuen que son catalans i treballen per Espanya contra Catalunya.

Esteve Mach
03.12.2020 | 22:43
Esteve
Ja sé que España és irreformable. Ho va deixar clar Puig i Cadafalch, president de la Mancomunitat, el 1923. Fa 100 anys…quasi…
El que em pregunto és que farà el rey, que és el cap de les forçes armades, davant d’això.
Com és que no ha enviat les cartes que ha rebut a la fiscalia, amb els noms i adreçes dels signants, a fi de que es prenguin mesures molt severes?
Com és que, com a cap de les forçes armades, no fa una declaració pública condemnant amb la major fermesa aquestes declaracions, demanant càstigs exemplars i posant “firmes” els exèrcits, en favor de la democràcia?
Com és que la fiscalia li ha de demanar informació al ministeri de Defensa, enlloc de demanar , directament, al Rey qui són els que li han escrit?

ESTUDI D'ARQ. JOSEP BLESA, SLPU JOSEP
03.12.2020 | 22:52
L’exèrcit espaÑol ens vigila: aquesta frase l’he dita així com cent vegades: els españols sou uns trenta milions de súbdits, els ciutadans colonitzats uns divuit milions.”
És a dir: dels trenta milions d’españols-españols volen afusellar-ne sis dels seus.
Volen procurar un holocaust entre els seus compatriotes major que el de Hitler.
Tu, comentarista, que lliges açò: Ja t’has preguntat en quina cua t’ha toca?
A l’Europa civilitzada eixes coses no passen mai.
L’Àfrica septentrional s’està posant impossible, xe tu !

Josep Salart
03.12.2020 | 22:53
Tots aquest militars, si tinguessin espanyols tancats a una presó catalana, ja els hauríen obert totes les portes i estaríen a casa seva, des de al menys faría 3 anys.
Nosaltres, hem de pensar més en no ser tant catalans espanyolitzats, sigui per partits com ERC i Tv3, sigui parlant sempre d’ells. Si allà hi ha asilvestrats personatges que campen lliurament, ja s’ho faran i si volen venir i entrar per la Diagonal, millor.
Potser d’aquesta manera ens il.luminarem i davant la passivitat de la UE, algún país voldrà ajudar-nos per aconseguir la llibertat. La idea exposada pel company comentarista Albert Miret a l’editorial del passat dia 1, on propossava una cosa nova, innovadosa i molt interessant que a cap polític l’hi ha passat pel cap, faría que les coses s’accel.leraríen pel bon camí.
Presos i exiliats, el 14 de febrer no us alliberarà l’estat espanyol amb tauletes màgiques, pressupostos magnífics ni promeses castellanes dels descendents del Tercio de Flandes, us alliberarem nosaltres votant la llista de l’única persona que els militars espanyols frisen patologicament per tenir-lo a prop: el President Puigdemont.

Gemma R.
03.12.2020 | 23:00
Dés d’ Aznar que no en dubto.

Josep Ramon Noy
03.12.2020 | 23:21
Completament d’acord, Partal. Fa molta estona que he comprovat la gran estafa i el gran engany que foren aquells anys que seguiren a la mort del dictador i en especial els que seguiren a l’ocupació del govern pel PsoE. És molt possible que els primers enganyats fossin els socialistes que aleshores governaren al llarg de quasi15 anys. Però el que és inadmisible és la total incapacitat de critica i anàlisi que van tenir. Enlluernats per un poder que era només prestat i parcial, no van saber veure el que era evident i que ells tenien davant dels seus ulls. I que ara hem pogut veure i constatar. Però van acabar claudicant i mitrant cap un altre cantó i fent l’orni, cosa que en politica és un gravíssim error, perquè finalment s’acaba defensant patèticament uns càrrecs i uns sous i privilegis, com passa ara.
I Podem està seguint la mateixa via de error fatal, fent veure i creient que una altre España és possible. Peeò per a que ho sigui no es pot mirar cap un altre cantó i xiular, sinó que cal lluitar, analitzar i denunciar sense pors ni oportunismes paralitzants el que passa, i no cedir a l’etern xantatge de sempre a càrrec de militars colpistes com va passar els anys setanta i vuitanta. Cal seguir al peu de lletra el lema de ni un pas enrera. Que els militars, al menys alguns, volen fer un cop i fusellar el 50 % de ciutadans? Doncs que ho facin, endavant. I que governin de una vegada amb Vox. A veure què passa. Si no desafies els xantatges i les pressions, estàs perdut!
En tot cas no cal perdre més temps: tot és ja molt clar. Amb i a España no hi ha res a fer! com molt bé dius, Partal. És un cas perdut, tristament.

Albert Ventura
03.12.2020 | 23:23
Potser que algu li digui al senyor Rufian que si algu truca a les 5 de la matinada a la seva casa de Madrid segurament no sera el repartidor de la llet. Que em sembla que el senyor va una mica confos.

Soledat Balaguer
03.12.2020 | 23:30
Alguns encara recordem el congrés de Suresnes, on el PSOE va defensar l’autodeterminació dels pobles d’Espanya. I també recordem el crit de Llibertat, Amnistia, Estatut d’autonomia, que es va cridar a la manifestació del 6 de febrer del 76, dient que eren els tres punts de l’assemblea de Catalunya.
I no era cert. Els que llavors eren de l’assemblea sabíem que eren 4 els punts bàsics. El quart, el dret a l’autodeterminació, ens el van furtar.
Va del el primer gran engany de la transició.
Ni oblit, ni perdó.

Jaume Riu
03.12.2020 | 23:36
L’exèrcit espanyol no ha guanyat mai cap guerra, mai. Només contra el propis ciutadans.
Porto més de cinquanta anys recollin dades de la despesa militar a Espanya i dels resultats obtinguts, és a dir del rendiment de la gestió. L’any 1970 van llicenciar dos mesos abans a tota la meva lleva que no havíem volgut fer milícies universitàries, i sabeu perquè ens van enviar a casa?, doncs perquè havien comprat uns avions supersònics F-111 que van esgotar el pressupost. Naturalment aquells avions de combat no van entrar mai en combat. Estem allà on érem i, si no han bombardejat Catalunya és perquè l’exèrcit espanyol ja no té el comandament, que correspon a la OTAN. Si l’exèrcit fos una empresa ja l’haurien tancat per la fallida de resultats, però sobreviuen en desfilades i desinfectant aeroports en una pandèmia…

jaume vall
03.12.2020 | 23:48
Allò que es construeix sobre una mentida, no t´massa bon fonament. Aviat, tard, o molt tard, la veritat sura.
A Catalunya , també. Llàstima que s’haurà perdut una dècada.
Com quasi sempre, d’acord amb el radicalisme del sr. Salart. Excepte… potser anem massa de pressa en titllar de traidor, botifler o enemic aquell qui ha canviat d’opinió. O aquells projectes “dels nostres” que de moment han fet un pas al costat. TV3, Ara, CatRadio, RAC1, per exemple. Pensem si no els tinguéssim, com estaria l’ús diari del català. I pensem una altra cosa. No són bolets. Surten de la nostra societat. Si són “tebis”, “acomodaticis”, potser és perquè la majoria dels catalans ho som.
Podem considerar equivocats, maldestres, poc dignes els polítics independentistes que han agafat por, que volen continuar gestionant fins que siguem més. Els hem criticat molt, incloent-me. Ara, no potser que de repent tots siguin uns traidors. Si no, el nostre bàndol també serà un niu de sectaris. Senzillament esperem que perdin i que guanyin JxCat… sense estar segur del tot si ells tenen completament clar què cal fer.
Ara, són els qui més han empès l’estat espanyol cap al precipici, aquells que no s’han deixat atrapar, per tant, han resultat millors líders que els ingenus o mansois presoners.

PERE SIO
03.12.2020 | 23:53
El temps sempre dona perspectiva a les coses i ara podem veure i jutjar la feina que va el PSOE a la Transició: amnistiar als assassins franquistes, pactar amb ells a canvi de poder i fer possible que els seus destacats membres, es poguessin perpetuar en els poders de l’Estat (militars, judicatura, policia, alt funcionariat).
Però a Espanya les esquerres sempre fan el mateix, quan toquen poder i diners, perden l’ideologia i el PSOE no ha estat una excepció participant activament a perpetuar i engreixar la endèmica corrupció espanyola.
Figures polítiques socialistes, lloades fa uns anys, com Felipe González, Narcís Serra. Alfonso Guerra, Bono i tants d’altres, avui demostren que l’única habilitat van tenir va ser enganyar i prendre el pèl a la ciutadania. Manera de fer que el PSOE avui encara segueix practicant de la mà d’un gran deixeble com és Pedro Sánchez. El PSOE mai ha sigut socialista, ni d’esquerres, la seva única ideologia ha estat mantenir-se en el poder fent les giragonses que calguin segons el moment.
El darrer escàndol dels militars no és cap novetat. Un ha de preguntar-se perquè 73 distingits membres militars s’han atrevit a adreçar un escrit al Borbó Felip VI, redactat en termes colpistes, amenaçadors i, inadmissibles en qualsevol Estat democràtic. I cal preguntar-se també perquè el Rei ha optat pel silenci i per encobrir-los, enlloc de posar-los en mans de la justícia. I la resposta és ben clara, el Cap de l’Estat, és un ultra nacionalista espanyol, d’ideologia franquista. I mentre Espanya tingui Monarquia hereditària i com a Cap d’Estat, un hereu de la dictadura, la democràcia serà sempre un somni.
L’història d’Espanya ens demostra que els cops d’Estat, els aixecaments i les conspiracions militars, han estat sempre la seva norma i la forma habitual d’actuació.
Per tant no ens pot sorprendre, que els poders de l’Estat franquistes, avui encara segueixin conspirant amb total llibertat i impunitat.

Melitó Camprubí
04.12.2020 | 00:11
No estic d’acord amb generalitzar. Amb una part d’Espanya no hi ha res a fer però amb els 26 milions restants, si sobreviuen a les fantasies dels jubilats desvagats, sí. És més, en un horitzó de 12 anys com a mínim, el nostre camí l’haurem de fer sota les directrius del poder espanyol. El problema que tenim és que 12 anys passen volant i nosaltres creixem, tècnicament i moralment, amb una notable lentitud.

Joan Mollà
04.12.2020 | 00:12
Espanya segueix sent l’Espanya eterna, colpista i sense tradició democràtica. L’excusa que aquests militars poden dir el que vulguin perquè estan jubilats no em serveix: eren la cúpula fa uns quants anys i no crec que hagin canviat d’idees. I els que ara estan en actiu, si fa no fa, el mateix.
Vull creure que, realment, l’exèrcit depèn dels comandaments de l’OTAN. Potser per això ens van enviar la Guàrdia Civil ( que és un estament militar ) i la Policia. Però no sé si no ens els enviarien si calgués.
En tot cas, serà curiós de veure la reacció de la “Casa Real” a les cartetes rebudes. I què hi dirà la fiscalia respecte als tuits carregats d’odi, desigs d’eliminar milions d’espanyols, bombardejar la seu de l’ANC i altres minúcies.
Que això debilita la monarquia? Cap importància. D’això no n’hem de fer cap batalla. Tant li fa que Espanya sigui una monarquia bananera o una república bananera: Espanya, serà bananera o no serà.

Josep Gualló
04.12.2020 | 00:19
FELPE GONZALEZ PRESIDENT DEL GOVERN NO ANÀ A LA DESFILADA MILITAR
Un socialista que guanyà les eleccions espanyoles va trobar lògic no assistir a la desfilada militar del 12 de setembre (pura hipocresia per semblar progre) i la ofrena floral que els militars havien preparat per a la seva esposa, la va rebre l’esposa del ministre de defensa Narcís Serra, molt ben considerat per l’estament militar.
Així ho recordo jo, i crec que la memoria no em traeix (tot i ser possible). les hemeroteques ho confirmaran o ho desmentiran. El que segur que és cert és que res important havia canviat a Espanya. Tant sols un sentiment de canvi que Adolfo Suárez ens va vendre amb molta traça i que es va esfondrar un 23-F.
Però si nosaltres som intel·ligents, no farem res per fer-los canviar. El que si que farem, si som suficient gen intel·ligent, serà guanyar la independència el proper 14-F i un cop divorciats, deixar que facin el que vulguin. “Que així s’escrigui i que així es compleixi”.

Joan López
04.12.2020 | 05:44
Amb espanya no hi ha res a fer. Totalment d’acord Vicent.
Ara cal que tothom ho vegi tan clar com diu l’editorial hi ho veig jo. Espanya te una malaltia incurable,tenim que marxar si o si.

jordi Rovira
04.12.2020 | 07:04
Espanya és irreformable, sobretot pels seus súbdits. Veurem què passa amb el parer dels seus socis i clients. I no, el problema no som nosaltres. Com hem dit i repetit, el problema català, només és el problema espanyol. Tots aquests socis, volen i voldrien una solució per Espanya que fos estable, però que caminés en un determinat sentit. Sembla doncs que ambdues condicions són de difícil aplicació. I sembla que els nervis a l’equip contrari, també surten a la superfície. Si nosaltres volem ser independents el proper 14-F ( cosa que em sembla no serà, encara que l’independentisme tingui tot el meu suport incondicional ); ells volen eliminar 26 milions de ciutadans que els sobren. És veritat, no cal perdre temps en reformar això. Quan el senyor Serra era ministre, altres des d’aquí es vantaven que amb el canvi, es podien fer negocis i tenir beneficis comuns. I semblaven ser els més llestos, hàbils e intel·ligents. És a dir grans estadistes. Tot plegat, està ja llençat a la paperera de la història. I alguns han tingut més raó que altres. Dissortadament, jo sóc dels qui vaig creure que alguna cosa havia canviat; encara que mai vaig fer cap negoci ni obtenir cap profit d’aquest suposat benefici comú. Cadascú en tregui les conclusions que li semblin més lògiques.

Joan Cuscó
04.12.2020 | 07:33
I el cap de les forces armades calladet.

Montserrat Vela
04.12.2020 | 07:38
Els militars i jutges són els símptomes, la malaltia és la manca de democràcia i el virus que la causa és tota una classe de gent que vol mantenir els seus privilegis a costa del que sigui.
Fa un dies el tribunal Suprem va emetre unes sentències al voltant de l’index IRPH amb el que s’havien signat certes hipoteques. En teoria havien de respectar al Tribunal de Justícia de la Unió Europea que el considerava poc transparent i per tant lesiu als interessos dels consumidors. Doncs el Suprem, en contra d’això, ha dictaminat que malgrat l’inexistent transparència no veia inconvenient en que aquest index s’hages aplicat. La conseqüència és que, si es vol justícia, s’ha de tornar a iniciar el procés davant del Tribunal europeu per tal que li digui al Suprem de forma indiscutible que ha de fer. El resultat de tot plegat és que el procés es dilata enormement de manera que molta gent es cansa i retira les demandes el que suposa que la factura que finalment hagin de pagar els bancs disminueixi.
Algú pot pensar que la carta del militars i això que acabo d’explicar no té res a veure però s’equívoca perquè són les dues cares de la mateixa moneda. El feixisme a Espanya no és només una ideologia sinó que també és un instrument per a sotmetre a la majoria de la població.

Victor Serra
04.12.2020 | 08:12
Estic totalment d’acord. Amb Espanya no hi ha res a fer. Però no és veritat que no cal perdre-hi temps. Ens afecta i molt. Estem ocupats pels seus poders. Ens cobren tots els impostos, tenen aquí el seu exèrcit , els seus jutges i fiscals, la seva policia i la seva Guàrdia Civil. Els seus mitjans de comunicació són majoritaris en parts importants del nostre país. Tenim moltíssima feina per desempellegar-nos-en .
A partir d’aquí podem discutir com fer-ho. Però les proclames aquestes de que en n’anem, volem marxar ara mateix, que s’ho facin etc. en tot cas només són teràpia per treure la ràbia. Tenim una llarga lluita per endavant si de veritat som majoria els que volem marxar. Potser la via escocesa ens pot inspirar en alguna cosa.
Ah, i no esperem res de la UE. No ens ajudaran si nosaltres no fem la feina primer.

Pep Agulló
04.12.2020 | 08:56
PER QUÈ VINT-I-SIS MILIONS? VAN FER CURT EL 39?
Per això en diem neofranquisme d’aquest règim. L’estructura del qual ha estat protegida per l’anomenada “transición”, que volia dir, en realitat, “pasar de con Franco a sin él”. El nom fa la cosa.
En les línies de defensa de la seva “Unidad”, desprès de la trinxera dels togats, venen els militars, ara inquiets, però si els falla la primera, vindran ells… Bé, la guàrdia civil ja és un cos militar sempre present.
Amb Espanya no hi ha res a fer…. només hem de fer que esclati.

francesc moliné
04.12.2020 | 09:09
És una joia llegir els comentaris.
Cal felicitar-vos a tots.
És del tot incomprensible que encara hi haigi catalans que perdin el temps pensant en la possibolitat d’una república escañola.
Aquestes eleccions cal votar el partit q té el president més odiat per Ñ. Cal votar la vèstia negra el MHP destituït pel 155

josep soler
04.12.2020 | 09:10
En resum, Espanya no ha canviat perquè és la seva naturalesa.
L’ADN de la naturalesa d’Espanya està forjat per una cadena de cromosomes capaç de sobreviure en el més absoluta missèria econòmica i moral.
Espanya és el país amb més atur del món després de Sudàfrica.
Els dos partits principals espanyols són el primer i el segon amb més casos de corrupció d’Europa.
La monarquia espanyola és la més corrupta d’Europa.
Espanya sempre ha estat demanant crèdit, tant en els anys dolents com el bons. Creix en PIB però encara creix més en gasto, corrupció i incompeténcia.
Espanya continua sent franquista perquè la majoria d’espanyols són franquistes. Com si no?
Espanya no pot canviar.
La pregunta que ens hem de fer és: podem canviar nosaltres?
O en cada generació hi tindrem un Cambó, un Pujol, un Junqueres.
I si no ens queda més remei de soportar traïdors cołaboracionistes, per què els votem?

Joan Aguilà
04.12.2020 | 09:12
Acabada la guerra civil, la immensa majoria dels “guanyadors” franquistes van gaudir d’importants avantatges socials i econòmiques. Entre ells, lògicament, els militars, que han tingut carta blanca per fer tot tipus de tripijocs. La falsa transició del 78 no sols no va canviar res, sinó que ho va consolidar. Qualsevol indici, per petit que sigui, de que això pot deixar de ser aixi els fa saltar com una molla, i com són gent feixista sense el més mínim sentiment democràtic ni humà, serien capaços de qualsevol barbaritat. Feta en nom de la seva pàtria, naturalment.

Joan Begue
04.12.2020 | 09:42
Amb aquesta Espanya no hi res a fer. Amb la resta encara dorm el somni dels babaus.
Sobre el monarca “el preparao” no estigueu tant segurs que ha estat calladet doncs sospito que des del cercle ha sortit la denunci, ell es un ninot dins el monstre de l’estat profund, son pare “el campechano” ja els va deixar tiratsun cop (23 F) pero el nucli d’Armada i Tejero foren minoria i entre l’estament militar van dominar els amics de’n Serra.
No pot sortir el monarca en primera persona a denunciar doncs ell també te un rifle que l’apunta, malgrat estar per a nosaltres un faxa.
Crec que a dia d’avui els verdaders amos juguen a mantenir la seva influència de poder dins l’escenari mundial i per això precissan de liquidesa i aquest es en part el problema de l’escenari patriòtic.
Repeteixo a l’almirall no el van matar els ETA, el Govern del PSOE del Felipe González Guerra Serra duent diferenta colonia(perfum) pero son productes de la mateixa empresa com o és Podemos Comuns C’s, la resta en fase d’assimilació.

Francesc Clarà
04.12.2020 | 09:47
Que bonito es el mar Mediterráneo, la Costa Brava y la Costa del Sol…Olé !

Ventura Mallol
04.12.2020 | 09:51
I PSC, Comuns i demés encara pensen anar de braçet amb aquesta gent …
Per cert , què deuen pensar aquest militars del català i la cultura catalana?. Els hi haurien de demanar …

Josep Maria Martín
04.12.2020 | 09:57
Fins ara no ho havieu vist?
Fa anys que dic aquí, a Vilaweb, que som una nació OCUPADA MILITARMENT des del 1714.
Aquell any va començar un genocidi cultural que ara volen completar al 100%.
I l’estat SEMPRE ha tingut la col·laboració de catalans disposats a salvar Espanya.

ramon Feixas
04.12.2020 | 10:10
L’exercit és qui manega la violència quedant indefens el que és triat com a peça de caça. Els tribunals son els que determinen quina és la sagrada veritat que s’ha d’aplicar sense que el triat com a culpable pugui fer-hi res, ja que els altres poders de l’estat, per distintes raons ( la principal és l’accés impune a la porta-giratoria) a els hi planten cara . Al contrari es tracta de afinar el camí per obtenir els favors que cadascun creu que mereix en la seva acció de fer més indefensos als indefensos i glorificar els de extra adinerats proporcionant-los més rèdits. La cultura d’una a estructura amb medis de l’ús de la normatització a conveniència, segella les bases els punts fonamentals en que s’aguanta la piràmide, En el cas del conflicte entre l’estat espanyol i Catalunya la parella exèrcit-tribunals és una reminiscència del que va ser la creu i l’espasa quan colonitzaven a fora de la península . No poden actuar més enllà d eles fronteres que han pogut mantenir fins ara. Això fa que rabior i set de venjança passi per sobre, fins i tot del govern legítim d’Espanya i és lògic que la part del govern que no participa del sentiment d’aquest duo actüí en mesura de no perdre el poder o fins i tot el que han perdut els presos polítics per voler la pràctica democràtica. Les altres etapes en que van governar els socialistes i que era lògic que la ciutadania no ens imaginéssim tanta perversió , de seguida vèiem que la seva actuació era molt incoherent. “Quan se li ha vist el cul diu se sap que és femella” i ara podem constatar en els casos més públics anti-veneçolans i imaginar en els altres casos el tipus de motivació que els portava a aquella forma de fer. Amb la desinhibició cloaquera del PP i la no reacció de defensa dels valors democràtics per part del PSOE ens han desmamat políticament. No cal molta capacitat de comprensió política perquè cap català ni Valencià noi Mallorquí, que no estigui implicat en la moma o tingui por, no s’adoni de que el sutge empesta la perola. Però sovint la gent segueix anant a processó amb una fe infinitat quan en realitat ja no creu en el déu trinitari ni en l’esperit inseminador. El fet és tan explicable com la cridòria a les grades d’un estadi, ja que les masses traiem la nostra impotència per canals incomprensibles als que no comparteixen aquella manera. És clar que cal que anem comentant la persistència d’aquests vicis de l l’imperio amb el desig de deixar de dependre’n, però precisament per anar a uns valors d’equitat, respecte i sentit del comú,…no pas com a venjança, que d’això, apart de ser nociu per tots, en saben més ells .

Mònica Vidal
04.12.2020 | 10:21
La cosa de per sí ja és vergonyant. Més vergonyant, però, em semblen les declaracions q feu Pablo Iglesias. De veritat que s’ha convertit en un acòlit-crossa sense ni sentir un mínim de basarda? De veritat espera aquest senyor que confiem en ell i el seu partit? Mare de Déu! Quo vadis independentisme que hores d ara encara restes a Ñ.

Antoni Sala
04.12.2020 | 10:35
No, amb Espanya no hi ha res a fer.
Avui, que sabem que els presos politics seguiran tancats, recordo que es va dir que si els nostres politics independentistes eren empresonats, altres ocupariem el seu lloc tot seguit.
A que esperem, doncs ?

Anna Maria Porta
04.12.2020 | 10:49
I si féssim vaga general fins que tot florís de nou? Bon dia i bona hora .

JORDI SALVADOR
04.12.2020 | 11:06
Com català vull formar part d’Europa i fugir d’aquesta Àfrica septentrional que sempre ha estat la península ibèrica amb permís de Gibraltar i Portugal.
Com a català vull tornar a tenir aquella independència dels primers comtats desprès de la marca hispànica carolíngia amb visió del segle XXI. Retocant aquelles fronteres i adaptant-les a l’actual realitat dels Països Catalans.
Com a català vull viure aquest sentiment republicà que es viu a qualsevol poble o ciutat francesa, sigui de dreta o d’esquerra.
Com a català vull respectar i ser respectat per viure en unes lleis democràtiques, una Justícia amb majúscula i un Govern incorrupte.
Com a català vull parlar la meva llengua sense restriccions i treballar per la seva conservació i millora.
Com a català vull que totes les persones tinguin els mateixos drets, independentment d’on han nascut, del color de la seva pell, de les seves creences religioses i morals, per gaudir de la felicitat i de la salut durant tota la seva vida.

Aleix Gaus
04.12.2020 | 12:46
Completament d´acord s´hauria de fer una reforma d´estat. Pedro Sanchez segueix sent un ninot ja qui mana desgraciadament son els militars i jutges i crec que aquest és el gran problema que els aires de la ultradreta son presents i aixo fa molt mal a un estat de dret teoricament.

Joaquim Cucurull
04.12.2020 | 13:29
Ei, no patiu, que ara,amb els suports d’erc, pdcat i la súper esquerra més esquerrana de totes les esquerres que es fan i es desfan, els comuns, tot això canviarà. Recordeu-ho a l’hora de votar aquest febrer.

Ricard Collado
04.12.2020 | 13:47
Avui en dia, això de les noves tecnologies fa miracles, fins i tot podeu esbrinar a les zones sensals i fins i tot per blocs de pisos que es vota. Us animo a que consulteu que es vota als llocs propers a les casernes de la guàrdia civil, equipaments militars, osimplement consultant les dades del municipi de Talarn. Les dades no enganyen

Carles Viñals
04.12.2020 | 14:05
La raó primera i última de la dominació permanent dels catalans a mans dels castellans no és, com pot semblar a primera vista, la desproporció de les forces en presència, (que també). És, bàsicament, genética. I ningú, amb una mínima dosi de sinceritat, pot negar aquesta veritat.
La història de Castella, des dels vuit segles de la Reconquesta fins la conquesta d’Amèrica i la dominació de mitja Europa, fou el resultat d’un afany mai satisfet de riquesa i poder i d’una set inextingible de glòria, que identificaven amb la conquesta; però en tot cas, d’una voluntat i una determinació que cal reconéixer en honor a la veritat.
I si els retraieu la sang vessada a l’altar de la seva ambició, us diran que el mateix feren Alexandre el Gran, Juli Cèsar, Gengis Khan i Napoleó, que ocupen pàgines destacades de la Història.
I si acabaren perdent tros a tros el món que havíen conquerit fou perquè aquelles terres, immenses i llunyanes, conquerides al s. XV per un grapat de “conquistadores”, no podìen ser defensades al s. XIX per 8, 10 ó 18 milions. Les guanyaren per l’espasa i només les perderen per l’espasa. I mai no perdran Catalunya, fiqueu-vos-ho al cap, si no és per l’espasa, de les que hi ha moltes classes, i no solament les d’acer.
“El caer, -diu un proverbi castellà-, el caer no ha de quitar la gloria de haber sido.” Recordo una controvèrsia a la TV espanyola entre un militar espanyol i, si no recordo malament, el Sr. Santiago Espot. Quan aquest li recordà al militar la pèrdua de les colònies, insinuant-li que Catalunya podría arribar a seguir el mateix camí, la resposta del militar fou ràpida i contundent. -Sí, – digué. -PERO ELLOS LUCHARON.
I tenía raó. Qualsevol poble que, com el nostre, arrossegués el gavadal de greuges i humiliacions -ni que fos només la meitat- ordenats a la seva anihilació, s’hauría aixecat en armes una i deu vegades sense ni pensar en guanyar o perdre, ans mogut només per les demandes del seu cor i les exigències de la pròpia dignitat
I quin ha estat el motor que ha mogut la voluntat castellana al llarg de la seva història ? Ras i curt: La seva genètica i incommensurable MALA LLET; una mala llet que ells se senten amb el dret d’imposar-nos sense reparar en mitjans i que nosaltres no tenim el valor de refusar de la mateixa forma.
I si ells tenen la mala llet que és la forma amb que orgullosment identifiquen el seu valor, nosaltres hi oposem no pas una candidesa i/o ingenuitat, disculpables si fóssin sinceres, ans la FALSA NO VIOLÈNCIA, LA HIPOCRESÏA I LA FALSEDAT, filles d’una POR mai confessada, que volem fer passar (encara!) per SENY i PRUDÈNCIA.
Seny i prudència, en nom dels quals hem claudicat una i mil vegades perdent en cada bugada un llençol, fins que, de llençol en llençol, hem acabat perdent tot l’aixoxar. I no penseu que ho hem perdut de la nit al día; els nostres gens ens han fet desaprofitar al llarg dels segles totes i cadascuna de les ocasions que ens ha deparat la Història per plantar-nos i dir NO, ni tan sols quan era més senzill de fer-ho.
Els polítics sorgeixen del poble; potser la divisió dels independentistes de base (si hi és), no sigui altra cosa que l’acceptació tàcita, (i probablement agraïda) per una part dels catalans, de la reculada dels nostres politics l’octubre del 2017. A les eleccions sortirem de dubtes.

Maria Cinta Comet
04.12.2020 | 15:10
Els fets són simptomàtics i mostren que “la Constitución” del 78 no va fer net.
Hi ha somorta molta inquina. I els silencis són també eloqüents.
Avui, a més, hem sabut el que ja era més que previsible, el TSuprem revoca el 102 i denega el Tercer grau.
Amb Ñ i dins de Ñ mai hi haurà solucions.
Marxem tan aviat com puguem.
No canviaran MAI.

Roser Caminals
04.12.2020 | 17:12
Ahir, en una sessió de zoom amb les assamblees exteriors, el President Puigdemont ens va dir que l’estat espanyol sempre ha governat per dominació. Aquí en tenim l’última mostra.
A part de la gravetat de les amenaces, que en una democràcia plena serien delicte punible, penseu que a l’estat li interessa fer-les públiques per atemorir els catalans. No caiguem en el parany.

Joan F Ruiz
04.12.2020 | 18:03
Veig adient comentar aquí el mateix que he dit en una altra notícia sobre la revolta dels militars, aixoplugats pel comandament Suprem, si aquell que ningú ha votat perquè va ser posat pel dictador Franco, perquè res canviés.
***
Realment és molt més greu, però de llarg, això que la suposada sedició o rebel·lió independentista.
Però com estem en un país feixista, la reserva espiritual del nazisme europeu, tan administració com jutges, ho valoraran diferent del que hauria de ser.
I mentre, la hipòcrita Europa, que va pagar el preu de milions de vides per lluitar contra el nazisme de Hitler i el feixisme de Mussolini, mira cap un altre costat..
Credibilitat 0 per a la UE, autoritat 0 pet a parlar de democràcia i drets humans a altres llocs del món.
Primer que netegin casa seva, que facin una neteja a fons de militars, GC, PN i administració a espanya, i de funcionaris espanyolistes a les seves seus europees.

Jesús Albiol
04.12.2020 | 20:39
Quan diuen que l’exèrcit s’ha democratitzat, en realitat el que diuen és que aquest cos ha incorporat elements estranys en forma d’alguns membres demòcrates, però que en són l’excepció que confirma la regla histórica de l’exèrcit espanyol: el colpisme, la inhumanitat, la venjança, … totes les qualitats més innobles i deshonestes que pot tenir una persona … roïna de dalt a baix.
Si Narcís Serra hagués sentit tots els comentaris sobre ell i el PSOE fets pelsnalts comandament de Ceuta l’any 1988, s’ho hagués pensat abans de qualificar de constitucional a l’exèrcit espanyol. És doctrinal, monàrquic, autàrquic i colpista, no ha canviat els seus grans trets, sols es salven persones concretes que tenen una mínima moral humana.

Llorenç Marquès
04.12.2020 | 22:16
Sempre en enganyen amb un caramel, un per nosaltres i ells s’emporten el sac.
Venen enrredàn a tot deu des de el 78, si no de molt abans, fins i tot als poders d’Europa, enganyen als beátics babaus d’Erc, que es pensen que a base de xerrar amb ells, aconseguiran allò que el hi prometen, que es tant com voler que xerrant els carnívors es tornin vegetarians, o que una espardenya dins una gàbia canti….
Ara ens tornaran a enganyar amb la reforma de la sedició, treuràn això i posaran quelcom més gros per lligar-nos de peus i mans, i que si ho tornem a fer sigui un clar delicte a ulls d’Europa, segons aquesta reforma que volen fer, i nosaltres contents amb el “caramel”.
Mentre hi hagi un cap d’Estat hereu de Franco, que vesteix de militar, i que no ha sigut votat per el poder del poble, ja es poden omplir la boca de que tenim democràcia, que a totes llums es veu que no. Aquí també ens enganyen i molts piquen l’am.
Podeu pensar lo que voleu, per por o per comoditats, però tinc molt clar que no marxarem mai com a Nació catalana d’aquesta Espanya, mentre ens faci engùnia o rebuig infantil tenir un exercit o un cos de defensa nacional…..voler ser tant progres i pacifistes serà la fi del nostre poble, llengua, cultura, i ja sabeu que la historia la escriuen els que guanyen, que com a la selva i a las presons, es per la força. Us agradi o no.
Mentre podem anar passant tots els rosaris que voleu, però ells van avançant i nosaltres perden terreny…..lo nostre es fer folklore i prou, no arribem més enllà, per que entre altres complexes, no sabem ni com fer-ho….però això un altre dels enganys va ser suprimir la “mili”, ens varem menjar el “caramel” molt contents, però ells ho varen fer buscant un altre objectiu,….tenir un poble català desentrenat, que no en sabés ni un borrall, ni de defensa, ni d’armes….de tal forma que ells tenen el monopoli, lo qual els hi facilita tenir-nos la bota al coll….
Mai han fet res en favor nostre, quant ens donen una concessió o “caramel”, es de segur per que ells en treuràn més gran profit…..
S'ha afegit la noticia a Favorits