07.09.2026 - 15:33
|
Actualització: 07.09.2026 - 16:34
El canceller alemany, Friedrich Merz, ha avisat que la victòria d’Alternativa per a Alemanya (AfD) a Saxònia-Anhalt tindrà un “efecte dòmino” a l’estat i a tot el món. En una conferència de premsa a la seu del partit Unió Cristianodemòcrata (CDU), Merz ha admès que l’havien sorprès els resultats perquè evidenciaven un “gran canvi” polític a la regió.
Tot i la sorpresa, Merz diu que acceptar la victòria d’AfD forma part de la democràcia. AfD ha guanyat les eleccions regionals amb 39 escons de 83, i la CDU n’ha obtinguts 15. “No ens esperàvem aquests resultats”, ha dit Merz, que també ha assegurat que el partit “tornarà a fer front” als desafiaments que afronta. Segons el canceller, les institucions alemanyes “defensaran” els drets de la ciutadania.
Durant la compareixença, el canceller ha reconegut que estava “totalment d’acord” amb AfD quan defensa que fan falta reformes al país. Segons Merz, hi ha diverses opinions i cal treballar per poder encarar-les.
Tot i això, Merz ha alertat que el resultat electoral condicionarà el futur dels infants alemanys i, per aquest motiu, “cal ser més curosos” i explicar millor els processos reformistes.