26.06.2026 - 15:35
|
Actualització: 26.06.2026 - 15:51
Meritxell Batet, ex-presidenta del congrés espanyol, ara passa a presidir la fundació Avanza, el centre de pensament vinculat al PSOE. El diputat al Parlament Europeu César Luena l’acompanyarà com a vice-president, segons que ha avançat El País i han confirmat fonts del partit socialista espanyol.
Batet havia deixat la primera línia política el setembre del 2023, poc després de les darreres eleccions espanyoles. Ara encapçala el principal think tank socialista per a ocupar la vacant que hi havia deixat Manuel Escudero, mort el març passat.
La fundació Avanza és el laboratori d’idees de referència del PSOE. Fou creada pel president del govern espanyol i secretari general Pedro Sánchez, ara fa dos anys, el juliol del 2024. L’objectiu era de posar-la al davant de fundacions històriques lligades al partit. Quan la van presentar, es va dir que havia de tenir un paper semblant al de la FAES dins el PP.
En aquella presentació, a la qual va anar la cúpula socialista, es va remarcar que Avanza havia de ser el referent del partit per a combatre el discurs de l’extrema dreta i els rumors falsos. “Contribuirà a desmuntar les narratives basades en rumors falsos i falsedats”, va dir aleshores Sánchez.