ACN Sitges.-La start-up catalana Marfeel preveu arribar als 500 treballadors “en un futur relativament proper”, segons ha explicat el seu COO i cofundador, Juan Margenat, durant un debat al Cercle d’Economia de Sitges. L’empresa, especialitzada en publicitat per a mitjans de comunicació en suport mòbil, ha estat guardonada amb el I Premi José Manuel Lara a l’ambició i el propòsit empresarial del Cercle, juntament amb ASTI Mobile Robotics i Jeanologia. El guardó reconeix les companyies joves que han aconseguit consolidar el seu projecte. “Som una empresa jove i hem crescut molt, i cada dos anys hem hagut de reinventar-nos. Al principi tots anàvem a menjar cada divendres, ara marxes de viatge i quan tornes hi ha tres persones noves”, ha admès Margenat, que ha destacat la seva voluntat de mantenir l’esperit original de l’empresa i no créixer sense sentit.

Margenat ha explicat que han experimentat “creixements molt agressius” i positius, però que són “eficients en capital” i que mai han volgut arriscar-se amb fons amb els que no confiessin. “Això fa que tinguem molts pretendents, i a vegades tenim la temptació de fer una mega-ronda de finançament, però créixer com, per a què?”, ha destacat, assenyalant la necessitat de tenir un bon pla empresarial per a expandir-se. Marfeel, que actualment compta amb 150 treballadors, espera tancar l’any amb 200 i ara, ha admès el seu cofundador, comencen “a veure els 500 en un futur relativament proper”. A més, també es plantegen l’opció d’obrir noves seus, més enllà de la que tenen a Nova York. “Són reptes que hem de treballar”, ha assegurat. El COO de Marfeel ha explicat que actualment Espanya suposa “menys del 30% de la facturació” i que són especialment forts als Estats Units, el mercat llatinoamericà, Europa occidental o també en nous mercats com el sud de l’Àfrica, especialment en els països anglosaxons. Per la seva banda, el CEO de Jeanologia ha explicat la tasca de l’empresa en lluitar per reduir la contaminació de la indústria tèxtil. En concret, ha dit que han aconseguit passar dels 15 MEUR de facturació el 2012 a 110 MEUR el 2015, amb la contractació d’un enginyer cada setmana, i estalviant al món 15 milions de metres cúbics d’aigua amb les seves tècniques per reduir-ne l’ús en el sector. “Cuidar el món i fer alguna cosa positiva és una cosa molt rendible”, ha explicat. Finalment, Verónica Pascual, CEO d’ASTI Mobile Robotics ha explicat que la seva companyia ha crescut i s’ha autofinançat en bona part d’aquest creixement, però que va arribar un moment en què va necessitar buscar un soci per ajudar en la nova fase, com empresa més gran, amb capacitat d’especialització i de professionalització de tota la gestió. Pascual ha destacat que les noves generacions d’empresaris ja no només treballen per obtenir beneficis o fer créixer l’empresa, sinó també per generar un impacte social, un valor afegit que ha dit que va més enllà de tenir els clients satisfets. “Com més satisfet està l’equip, més bé funciona”, ha afegit.

Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot

Sostenir un esforç editorial del nivell i el compromís de VilaWeb, únicament amb la publicitat, és molt difícil. Per això necessitem encara molts subscriptors nous per a allunyar qualsevol ombra de dificultats per al diari. Per a vosaltres aquest és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Podeu fer-vos subscriptors de VilaWeb en aquesta pàgina.

Vicent Partal
Director de VilaWeb