Les víctimes de la gota freda tornen a la Generalitat per exigir la fi de l’aforament de Mazón

  • Les associacions han convertit la protesta mensual en una vetlla simbòlica per recordar els 231 morts en la catàstrofe

VilaWeb

Fotografia

29.07.2026 - 20:05
Actualització: 29.07.2026 - 22:38

Les associacions de víctimes de la gota freda i les entitats que els donen suport s’han concentrat aquest vespre a la plaça de Manises de València, davant el Palau de la Generalitat, per recordar les 231 víctimes mortals de la catàstrofe i tornar a exigir la supressió de la condició d’aforat de l’ex-president Carlos Mazón.

La protesta, a què han assistit prop de dues-centes persones, ha començat passades les 20.00 i s’ha convertit en una vetlla simbòlica, quan fa vint-i-un mesos de les inundacions del 29 d’octubre de 2024. L’acte ha tingut un caràcter sobri i solemne i ha estat convocat per més de dues-centes entitats cíviques, socials i sindicals, les associacions de víctimes, els comitès locals d’emergència i reconstrucció i l’Acord Social Valencià.

VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb

Després dels parlaments dels portaveus dels convocants, la plaça de Manises s’ha omplert de cartells negres amb els noms de totes les víctimes. Al costat de cadascun, els assistents hi han encès un ciri. La mobilització mensual ha mantingut el lema “Mazón a presó” i ha tornat a mostrar el cartell amb una imatge de Mazón, cap per avall i amb l’armilla roja d’emergències. Les entitats han reclamat que deixi l’acta de diputat a les Corts Valencianes perquè perdi l’aforament i pugui comparèixer al jutjat de Catarroja que investiga la causa penal per la gestió de la gota freda.

VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb

Les associacions consideren que la condició d’aforat impedeix que Mazón pugui ser investigat directament per la jutgessa de Catarroja. Per això, han tornat a exigir que renunciï a l’escó i perdi els privilegis judicials i econòmics associats al càrrec. La vetlla també ha recordat que el 13 de juliol la jutgessa va incorporar una nova víctima mortal al procediment. Es tracta d’un home que va morir d’un infart agut de miocardi a Benetússer arran de la situació extrema que va viure durant les inundacions. Amb aquest reconeixement, el balanç oficial de morts per la gota freda és de 231.

La concentració forma part de les mobilitzacions que les associacions mantenen cada mes per reclamar responsabilitats polítiques i judicials. L’anterior es va fer el 28 de juny a Paiporta, l’anomenada zona zero de la catàstrofe, i va retre homenatge tant a les víctimes com als damnificats.

VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb
VilaWeb

Recomanem

Fer-me'n subscriptor