ACN Barcelona.-Les telecomunicacions i Internet (28,2%) continua sent el sector amb més reclamacions dels consumidors catalans, seguit d’altres serveis generals de consum (20,3%) i de l’electricitat, gas i aigua (17,4%). Així es desprèn de les dades de l’Agència Catalana del Consum del 2017, que també revelen que Endesa encapçala el llistat d’empreses amb més reclamacions a Catalunya, seguida per Orange, Telefónica, Vodafone, Gas Natural, Ryanair, Vueling, Iberdrola, Masmovil i Yoigo. Per la seva banda les denúncies van créixer un 4,34% en relació al 2016, fins a les 2.743. Del total de denúncies, el 34,6% corresponen als serveis de transport. L’any passat 317 expedients tramitats per l’agència van acabar amb denúncia, que van suposar un import de 5,2 milions d’euros, un 22% menys que l’any passat.

Per altra banda, l’any passat l’ACC va retirar 19.699 articles del mercat, un 19’70% més que l’any anterior, i es van registrar alertes per 2912 productes. La majoria dels productes retirats van ser material elèctric, joguines i electrodomèstics.

Missatge de Vicent Partal

Si podeu llegir VilaWeb és perquè milers de persones en són subscriptors i fan possible que la feina de la redacció arribe a les vostres pantalles.

Vosaltres podeu unir-vos-hi també i fer, amb el vostre compromís, que aquest diari siga més lliure i independent. Perquè és molt difícil de sostenir un esforç editorial del nivell de VilaWeb, únicament amb la publicitat.

Som un mitjà que demostra que el periodisme és un combat diari per millorar la societat i que està disposat sempre a prendre qualsevol risc per a complir aquest objectiu. Amb rigor, amb qualitat i amb passió. Sense reserves.

Per a vosaltres fer-vos subscriptor és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Vicent Partal
Director de VilaWeb