L’AVM3J, “satisfeta” amb el dictamen del metro perquè “la suma de 43 morts i 47 ferits al final canvia el resultat”

  • La presidenta de l'Associació de Víctimes de l'Accident del Metro 3 de Juliol (AVM3J), Rosa Garrote, ha afirmat que el dictamen aprovat per la comissió de les Corts sobre l'accident de la Línia 1 de Metrovalencia el 2006, és "completament satisfactori" per a ells perquè destaquen que "la suma de 43 morts i 47 ferits per fi ha canviat el resultat", ja que "han eixit assenyalats uns responsables".

VilaWeb
Redacció
05.07.2016 - 17:28
Actualització: 06.07.2016 - 03:28

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

La presidenta de l’Associació de Víctimes de l’Accident del Metro 3 de Juliol (AVM3J), Rosa Garrote, ha afirmat que el dictamen aprovat per la comissió de les Corts sobre l’accident de la Línia 1 de Metrovalencia el 2006, és “completament satisfactori” per a ells perquè destaquen que “la suma de 43 morts i 47 ferits per fi ha canviat el resultat”, ja que “han eixit assenyalats uns responsables”.

La representant de l’AVM3J s’ha expressat en estos termes davant dels mitjans de comunicació després acudir a l’última sessió de la comissió del metro, en què s’ha aprovat el dictamen conjunt de PSPV, Podem, Compromís i Ciutadans (C’s), amb el vot en contra del PP, que conclou que l’accident era “previsible i evitable”.

A més, estos grups han assenyalat 13 responsables, entre els quals es troben l’expresident de la Generalitat Francisco Camps, o els exconsellers Juan Cotino i Serafín Castellano.

Garrote s’ha mostrat “satisfeta” davant de l’aprovació del dictamen perquè “és d’agrair que siga conjunt, ja que vol dir que li treu l’interès polític” i “quatre grups diferents han estat capaços de posar-se a treballar colze amb colze, amb l’únic objectiu de buscar la veritat”.

Alhora, ha destacat que el document recull el que esta associació “porta denunciant estos deu anys”. Concretament, s’ha referit que “l’accident era evitable; si ha passat ha estat per una gestió dolenta en la planificació del risc ferroviari en la planificació de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) i pensem que l’obligació de complir la Llei de Prevenció és de l’empresa i no del conductor”.

“EL PP HA MANTINGUT LA VERSIÓ DEL 2006”

Inquirida pel vot particular del PP, que ha presentat unes conclusions diferents de les de la resta de grups de la cambra, la presidenta de l’AVM3J ha argumentat que “era el que s’esperava perquè és el que han seguit defensant estos deu anys”.

Per esta raó, ha considerat “molt trist i molt lamentable” que el dictamen que han presentat els populars “coincidisca gairebé paraula per paraula amb la seua tesi del 2006”, quan es va fer la primera comissió sobre l’accident, tancada amb la conclusió que la causa del sinistre havia estat un excés de velocitat.

“Per a nosaltres, l’únic que vol dir és que no han investigat, no han escoltat, no han estudiat esta documentació o no l’han volgut tenir en compte i s’han limitat a mantindre la versió que convenia a l’expresident de la Generalitat, Francisco Camps, i al Govern valencià del 2006”, ha considerat.

RESPONSABILITATS PENALS

Davant de la pregunta de si esperen que les conclusions assolides en les Corts tinguen alguna repercussió en la causa judicial, que es troba en fase d’instrucció, Garrote ha manifestat: “Són investigacions i responsabilitats diferents però el que ací s’haja establit pot ser estudiat i tingut en compte també al jutjat. Si d’ací es pot establir també alguna responsabilitat penal, per descomptat que nosaltres ho anem a traslladar i anem a treballar en este sentit”.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any