L’Audiència de Madrid torna el passaport a Begoña Gómez, però avala el judici amb jurat popular

  • El tribunal tomba totes les mesures cautelars imposades pel jutge Juan Carlos Peinado

VilaWeb
16.07.2026 - 13:56
Actualització: 16.07.2026 - 15:06

L’Audiència de Madrid ha decidit d’aixecar les mesures cautelars imposades pel jutge Juan Carlos Peinado a Begoña Gómez, esposa del president del govern espanyol, Pedro Sánchez. La decisió anul·la la retirada del passaport, la prohibició de sortir de l’estat espanyol i l’obligació de comparèixer cada quinze dies a l’autoritat judicial. En aquest sentit, l’audiència considera que no hi ha risc de fugida.

En una interlocutòria, el tribunal també ha confirmat la decisió del jutge d’obrir judici amb jurat popular a Gómez, però ha limitat el procediment als presumptes delictes de tràfic d’influències i malversació de cabals públics. D’aquesta manera, en queden fora dos delictes dels quatre pels quals Peinado l’havia processada.

Els magistrats ordenen també de continuar el procediment amb jurat contra l’assessora de Gómez, Cristina Álvarez, únicament per un presumpte delicte de malversació de cabals públics en relació amb el programari que es va crear a la càtedra que codirigia Gómez.

A més, separa Barrabés del procediment amb jurat i manté la investigació contra ell per la via del procediment abreujat quant a la legalitat o la il·legalitat de les adjudicacions de contractes públics.

La Moncloa defensa Begoña Gómez

El govern espanyol ha tornat a defensar la innocència de Gómez i ha assegurat que el cas era una “causa política” per a assetjar-la. “Té l’origen en una denúncia falsa, basada en notícies falses i que té com a única motivació l’assetjament i la persecució de l’esposa del president del govern”, han apuntat fonts de la Moncloa.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor