L’Associació Valenciana d’Empresaris descarta que la situació a Catalunya afecte negativament el Corredor Mediterrani

  • Els tècnics alerten que la manca de doble plataforma d'alta velocitat entre Vandellòs i Castelló llasta el projecte

VilaWeb
Redacció
13.11.2017 - 13:38
Actualització: 13.11.2017 - 14:53

ACN València .-L’assessor tècnic de l’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE) sobre el Corredor Mediterrani, Xavier Lluch, ha descartat aquest dilluns que la situació política a Catalunya afecti negativament al projecte ferroviari. Durant la taula rodona organitzada per AVE per a la revisió semestral de l’estat de les obres, celebrada a la Colònia Santa Eulàlia (a Sax, Alt Vinalopó), Lluch ha manifestat l’actual situació que “no ha d’afectar necessàriament perquè el Corredor passa també per França i fins a Hongria” però ha alertat de les mancances al traçat català. El tècnic ha explicat que si bé gairebé tots els trams del Corredor Mediterrani a Catalunya tenen ample internacional per a viatgers i mercaderies i que els trens circulen “altra cosa és que ho puguin fer en bones condicions”.

A tall d’exemple ha posat ha posat el pas de les vies sota l’autopista AP7 a Castellbisbal que, ha dit, “cal resoldre’l per poder circular” així com l’accés al Port de Barcelona. “Els trens accedeixen al port en ample internacional, però ho fan a 15 quilòmetres per hora que és una situació de precarietat important”, ha indicat. Un altre dels tècnics assessors d’AVE, Francisco García-Calvo, ha incidit en la necessitat de la doble via d’ample internacional entre Vandellòs i Castelló. Segons que ha explicat aquesta situació farà que els trens que no puguin circular a màxima velocitat, a més 300 quilòmetres per hora. “Aquesta és la gran reivindicació, res no s’ha dit ni està previst”, ha criticat García-Calvo. L’enginyer ha lamentat així mateix que en tot el traçat entre Tarragona i Castelló tampoc hi haurà línia paral•lela sinó que l’actual via d’ample ibèric es transformarà a ample internacional el 2020, “quan de Tarragona cap al nord hi ha doble i fins i tot triple via”. La revisió semestral del Corredor Mediterrani que s’ha celebrat a Sax és la segona que organitza AVE després que el passat 21 de juliol posés en funcionament aquestes trobades a València. El president de l’associació Vicente Boluda ha dit durant l’acte que al llarg de tot aquest temps els empresaris han situat la reivindicació del Corredor estigui en l’epicentre de debat polític, aconseguint més de 65.000 signatures en favor del projecte i el compromís de responsables públics. Boluda ha indicat que l’any 2018 serà un any clau en l’avanç del projecte, ja que hi haurà connexions parcials amb Granada, Múrcia i Castelló, tot i que ha dit que es deu a que totes elles estaran connectades amb Madrid en alta velocitat. Així mateix, ha explicat que tots els trams actualment en estudi passaran a fase de licitació o d’obres. El president d’AVE ha manifestat que l’any vinent caldrà més pressió de la societat civil i la ciutadania per fer efectius els compromisos del govern espanyol i que l’associació treballarà perquè el disseny inicial aprovat a Europa, amb doble plataforma des d’Algeciras a la frontera francesa, s’executi.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any